gastroNEWS FOR YOU | 04.02.2019 r. - FOR Talks

gastroNEWS FOR YOU | 04.02.2019 r.

Jak zawsze na dobry początek tygodnia, gastroNEWS FOR YOU i kilka nowości z kulinarnego świata. Jeśli nie mieliście okazji być na Madrid Fusion, nie wszystko stracone – możecie zajrzeć na specjalnego bloga i poczytać o wszystkim, co działo się podczas tych 3 intensywnych dni. Oprócz tego, mówimy o sztucznym jajku Andoni Aduriza, które inspiruje nie tylko kucharzy, odkrywamy jak start-up’y przewidują przyszłość w gastronomii, poruszamy temat transparentności, którą w branży spożywczej może zapewnić technologia blockchain i cieszymy, że nawet korporacyjne giganty zaczynają podejmować decyzje dobre dla środowiska.

 

Ciąg dalszy Madrid Fusion

Kongres co prawda się skończył, ale teraz można spokojnie poczytać o tym, co działo się tam, gdzie w natłoku wrażeń nie zdążyliśmy dobiec 😉 Rewolucja producentów i dostawców, znaczenie “nie-kulinarnego” aspektu restauracji, sekrety największych hiszpańskich szefów kuchni, zupełnie nowe spojrzenie na…sól oraz misja ratowania świata przez kucharzy. A więcej szczegółów z naszego wyjazdu już niedługo na FOR Talks.

Źródło:https://www.madridfusion.net/en/the-blog/

 

Sztuczne jajko Andoni Aduriza inspiracją do budowy samolotów

Rola szefa kuchni zaczyna mieć coraz większe znaczenie, które daleko wykracza poza granice zwyczajnego gotowania. Podczas swojego występu na sympozjum Food On The Edge, Aduriz podkreślał, że ekosystem w kuchni musi być wrażliwy, solidarny, świadomy i podtrzymywalny. Wprowadzając te zasady do swojej kuchni, przenosi kreatywność na wyższy poziom, czego rezultatem jest około 800 nowych dań każdego sezonu. Idąc o krok dalej, pokazuje jak gotowanie może przenikać się z nauką, czego rezultatem jest sztuczne jajko, które zainspirowało naukowców z MIT do stworzenia nowych technik budowania samolotów i samochodów. To są dopiero innowacje! A jeszcze wiele przed nami… 😉

Żródło: https://www.finedininglovers.com/blog/points-of-view/andoni-luiz-aduirz-food-on-the-edge-2018/?fbclid=IwAR3Es-KQwwQTo60PPkIK5kZpOaWxRVm0XOvFEIz83MpGLP3R0MtIpEemv1Y

 

Start-up’y w branży spożywczej pomagają przewidywać przyszłość

Małe firmy charakteryzują się innowacyjnymi technologiami i nowoczesnymi rozwiązaniami. Rynek, zdając sobie sprawę z potencjału tych nowatorskich pomysłów, bacznie obserwuje rozwój tej części branży, gdyż to właśnie ona pomaga przewidzieć nadchodzące trendy. Na tym przykładzie, firma Renewal Mill, która przerabia produkty uboczne na pełnowartościowe składniki, w celu redukcji marnowania. Aby pomóc młodym firmom, powstały inicjatywy takie jak Food-X czy Food Disruption Challenge, które dofinansowują początkujące, food-tech’owe firmy oraz promują ich widoczność na rynku. Jeśli więc macie pomysły na dalsze zrewolucjonizowanie branży, to do dzieła!

Źródło: https://www.fooddive.com/news/how-grant-and-award-winners-predict-the-future-of-the-food-industry/546090/?fbclid=IwAR2ZqA1FfrYiJNaKsKV3j-A_aZjIjRjWqVFwUse2nTS2maYFHVcM8C3ltWQ

 

Blockchain i pełna transparentność „od farmy, do widelca”

Oszustwa spożywcze są wciąż dość powszechne i kosztują branżę około 40 miliardów $ rocznie. Technologia blockchain może przynieść rozwiązanie dla tego problemu, zapewniając całkowitą transparentność, która pozwoli szefom kuchni spać spokojnie i mieć pewność, że otrzymany produkt, to dokładnie ten, który zamówili. Dzięki temu rozwiązaniu, konsumenci również są w stanie dokonywać bardziej świadomych decyzji zakupowych, wiedząc, że wybrane przez nich produkty są bezpieczne i przyjazne dla środowiska. Czy uda się dzięki temu wyeliminować zatrucia, które dotykają około 48 milionów ludzi w USA rocznie?

Żródło: https://www.finedininglovers.com/stories/blockchain-supply-chain-future-food-trend/

 

Cały świat rzuca plastik

Akcje związane z ograniczeniem używania jednorazowych, plastikowych produktów, od pewnego czasu rosną w siłę, do tego stopnia, że UE wprowadziła zakaz ich używania. Walcząc ze zjawiskiem nadmiernego użycia plastiku, 25 światowych gigantów, takich jak Nestlé, Pepsi i Procter&Gamble, wprowadzi linię swoich produktów w opakowaniach wielorazowego użytku. Miejmy nadzieję, że program zadziała i zostanie przyjęty przez konsumentów, których nawyki ciężko się zmienia. Szczególnie wtedy, gdy w grę wchodzi dodatkowy „wysiłek” związany ze zwrotem opakowań.

Źródło: https://thespoon.tech/pepsi-and-nestle-to-trial-reusable-containers-in-effort-to-ditch-plastic/?fbclid=IwAR0mSCObbMFryCv2pB69hHhW9x3AtRtoYfGluUEhBdBSt1wxdR2tKd8gRU4

 

Newsy przygotowała Gosia Kowalińska, FOR Solutions.

Zapisz mnie do newslettera FOR (możesz się wypisać w dowolnym momencie). Zaznaczenie oznacza akceptację regulaminu,

FreshMail.pl