Prowokacja, czy innowacyjna inspiracja podczas MADE FOR Restaurant w Krakowie? - FOR Talks

Prowokacja, czy innowacyjna inspiracja podczas MADE FOR Restaurant w Krakowie?

12 kwietnia br. Kraków znów przez chwilę był stolicą Polski, tyle że… gastronomiczną. W Centrum Kongresowym ICE spotkało się prawie 350 przedstawicieli branży, producentów i liderów opinii, by podczas specjalnej edycji konferencji MADE FOR Restaurant dyskutować na temat innowacji w gastronomii oraz poszukiwać inspiracji i bodźców do rozwoju. Współorganizatorem konferencji było Miasto Kraków, które ogłoszone zostało Europejską Stolicą Kultury Gastronomicznej 2019.

Dzięki wsparciu Miasta, a także rosnącemu zaufaniu restauratorów względem cyklicznych konferencji MADE FOR Restaurant, organizatorom przedsięwzięcia udało się zaprosić gościa specjalnego – najlepszą szefową kuchni świata Anę Roš oraz innych uznanych przedstawicieli branży. W wydarzenie zaangażowały się także zagraniczne media, m.in. brytyjska dziennikarka Sudi Pigott. Na widowni zasiadło grubo ponad 300 uczestników liczących na poszerzenie horyzontów oraz nawiązanie nowych relacji biznesowych.

Kolacja z dziennikarzami poprzedzająca konferencję MADE FOR Restaurant

O kondycji małopolskiej gastronomii, odpowiedzialności jaka na Krakowie spoczywa z racji posiadania tytułu Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019 oraz nie zawsze łatwej współpracy Miasta z restauratorami dyskutowaliśmy już dzień wcześniej, podczas kolacji w Restauracji Fiorentina. W spotkaniu udział wzięli polscy i zagraniczni dziennikarze, gość specjalny Ana Roš, lokalni restauratorzy i producenci, przedstawiciele Urzędu Miasta oraz Maciej Dobrzyniecki – Prezydent Polskiej Akademii Gastronomicznej. Dzięki interesującym gościom oraz kameralnej formule dyskusja miała ciekawy i angażujący wszystkie strony przebieg. Rozmowa dotyczyła potencjału i możliwości, jakie otwiera przed Miastem tytuł Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej. Przedstawiciele Miasta przedstawili zebranym na kolacji proces realizacji projektu w Urzędzie, jak również naszkicowali plan działań na najbliższy czas. Pogłębiona dyskusja i przedstawienie argumentów każdej ze stron, dały pełen, nieznany wcześniej obraz sprawy, co podkreślili przedstawiciele mediów. Maciej Dobrzyniecki tak podsumował spotkanie (w tym konferencję) w mediach społecznościowych: „Gratuluję organizacji wydarzeń w Krakowie, udane eventy!”

Relacja z konferencji

Organizatorzy konferencji MADE FOR Restaurant zainspirowani hasłem Ferrana Adrii („Celem innowacji jest prowokacja”) właśnie z innowacji uczynili motyw przewodni konferencji w 2019 r. Hasła takie jak grywalizacja, kokreacja, employer branding czy neuromarketing, choć znane w innych branżach, w gastronomii jeszcze czekają na swoje pięć minut. Nie zabrakło ich w programie konferencji MADE FOR Restaurant w Krakowie.

W tematykę innowacyjności uczestników konferencji wprowadziła Carolina Pietyra (Aktan) przekonując, że innowacja nie jest jednorazowym, „złotym” pomysłem który należałoby natychmiast zastrzec i opatentować. Jej zdaniem innowacja to pewnego rodzaju kultura działania oparta na empatii, partycypacji i testowaniu różnych rozwiązań. Tematyka współtworzenia powróciła w trakcie wystąpień jeszcze kilkukrotnie.

Adrian Łukaszewicz, opiekun merytoryczny studiów podyplomowych HORECA Menadżer na Akademii Leona Koźmińskiego przekonywał, że polska gastronomia wciąż jest na fali! Liczba lokali gastronomicznych ciągle rośnie, równie proporcjonalnie do korzystających z nich konsumentów. Idąc za tym trendem, ALK uruchamia studia podyplomowe dla osób zainteresowanych pracą w gastronomii na stanowiskach menadżerskich w obszarze HORECA.

Employer branding w gastronomii

Obsługa w sieci kawiarni Green Caffè Nero uchodzi w branży gastronomicznej za wzór wzorowego serwisu. Jak Nero uzyskało taki wynik, mimo że w lokalach sieci pracują głównie młode osoby? Odpowiedzi podczas konferencji udzielił Krzysztof Kaliciński (Green Caffè Nero). Jego zdaniem kluczem do efektywnej współpracy z młodym pokoleniem jest ciekawość i zainteresowanie drugim człowiekiem – jego systemem wartości czy czynnikami motywującymi go do pracy. Kaliciński podkreślił także, że na zmieniający się świat (w tym zmieniającą się mentalność pracowników) nie powinniśmy się „obrażać” ani porównywać do wcześniejszych pokoleń – jeżeli o młodych ludziach myślimy w kategorii problemu – zrekrutujemy sobie do naszego lokalu problem!

Rotacja pracowników w gastronomii od wielu lat jest największym utrapieniem pracodawców. Nauka o zarządzaniu nieustannie poszukuje nowych sposobów na zaangażowanie pracowników. W takim właśnie procesie wymyślono grywalizację. Okazuje się, że wielu z nas intuicyjnie uprawia ją w swoich restauracjach, chociażby przeprowadzając w lokalu konkursy na najwięcej sprzedanych dań z danej kategorii. Grywalizacja nie wymaga nagród finansowych – sama satysfakcja z osiągnięcia celu jest dla uczestników „konkurencji” gratyfikująca. Słowa-klucze w mechanizmie grywalizacji? Wyróżnienie oraz docenienie. O mechanizmie grywalizacji w służbie motywowania pracowników opowiedziała Katarzyna Derdzińska, MADE Progress.

Najlepsza szefowa kuchni na świecie, Ana Roš opowiedziała o swojej drodze do wizerunkowego i biznesowego sukcesu, który zapewnił jej miejsce na szczycie listy The World’s 50 Best. Odpowiedziała na pytanie czy i jakie korzyści niesie ze sobą ten tytuł, z jakimi przeszkodami musiała się zmierzyć i jak jej praca wygląda „od kuchni”. Historia Any Roš jest dowodem na to, że ciężką pracą oraz autentycznością można zdziałać więcej niż pracą ze sztabem najlepszych PR-owców. W czym tkwi siła Any Roš? W tym, że hasła „lokalny produkt” oraz „sezonowość” to w przypadku jej restauracji (Hiša Franko), prawdziwa misja, a nie odtwarzany, modny slogan.

Integracja branży i włączanie pracowników w procesy wewnątrz firmy

Zdaniem organizatorów konferencji w gastronomii istnieje duża potrzeba wymiany doświadczeń i wzajemnego inspirowania się. Tematów do dyskusji, tak jak i chętnych do spotkań, nie brakuje. O Integracji biznesowej restauratorów z różnych miast Polski przy wspólnym stole, w ramach projektu MADE Travel FOR Liebherr, opowiedziała Aleksandra Batko, Fore (d. AGED).

Nowoczesne trendy w zarządzaniu zespołem powoli wkraczają również do gastronomii, w której długo panował styl wojskowej musztry. Zwolennicy kokreacji, a więc współtworzenia przekonują, że rozwój następuje wtedy, kiedy rezygnujemy z wygody i zaczynamy włączać ludzi z ich odmiennymi opiniami oraz pomysłami w procesy decyzyjne wewnątrz firmy. Łączenie różnych kompetencji i wzajemne uzupełnianie się procentuje! Do takiej postawy podczas warsztatów w trakcie konferencji przekonywała Katarzyna Młynarczyk, praktykująca tę strategię w Socjomanii oraz w koncepcie gastronomicznym Handelek.

Trendy w tworzeniu menu restauracji AD 2019

Polskie wina mają tyle samo miłośników co przeciwników. Nie ulega jednak wątpliwości, że szturmem zdobyły karty win wielu restauracji. Czy ekscytacja polskimi winami ma podstawy, czy to raczej wiele hałasu o nic? Czy wina naturalne, biodynamiczne, eko, wege są  marketingowym wymysłem, czy to must have nowoczesnego restauratora? W dyskusji poprzedzonej prelekcją Adama Drozdowskiego (Wine Direct) winne nowinki wzięli pod lupę Jakub Janicki (Ferment. Pismo o winie), Radosław Fronc (Main Square Hospitality Group) oraz Rafał Stec (Winnica Rodziny Steców). Co ciekawe – znacząca większość uczestników konferencji w ankiecie SMS-owej stwierdziła, że wprowadzanie do restauracyjnej winelisty win eko, wege, bio ma sens biznesowy! Jakub Janicki tak relacjonował debatę w swoich kanałach social media: „Podczas krakowskiej konferencji MADE FOR Restaurant porozmawialiśmy o biznesowym sensie umieszczania w kartach win ekologicznych i naturalnych: Adam Drozdowski, Rafał Stec, Radosław Fronc i ja. Bardzo było miło, przerażająco wręcz merytorycznie i w ogóle budująco. Agnieszko Małkiewicz, dziękuję za zaproszenie!”

Zarówno ankiety, jak i konkurs SMS, zostały zrealizowane dzięki współpracy z mProfi. Pytanie konkursowe brzmiało: „Jak w innowacyjny sposób angażować pracowników i dbać o ich dobre samopoczucie w pracy? Podaj jeden pomysł z własnej praktyki.” Nagrodę – warsztaty „Zero waste” dla 5 osób, prowadzone przez Bartosza Petera – Eksperta Kulinarnego Instytutu Kulinarnego Transgourmet – ufundował Instytut Kulinarny Transgourmet.

Skąd wiadomo, że danie wyserwowane gościom naprawdę im smakuje? Bazując na odkryciach neuromarketingu można śmiało stwierdzić, że pytanie „Czy smakowało?” zadane przez kelnera bynajmniej nie jest najbardziej adekwatną formą badania opinii gości. Jacek Pogorzelski (Blue Fox, ekspert zaproszony przez Skarby Serowara) przekonywał, że jedzenie ma wiele znaczeń, które umykają prostym definicjom, a menu to również gra ze zmysłami konsumenta. Jak detekcja emocji, eye-tracking czy pomiar EEG może wspierać restauratorów? Ludzie nie są w stanie kontrolować swoich reakcji na to, co jedzą i reakcje te można precyzyjnie zbadać. Smak, zapach, wygląd i atrakcyjność produktu i potrawy można ocenić z perspektywy konsumenta bez pytania go o jego opinie.

Gastrofizyka to tajemnicze hasło, które pozornie wydaje się bardzo odległe i nieprzydatne przeciętnemu restauratorowi. Dzięki szczegółowym badaniom wiemy jednak, że może mieć realny i znaczący wpływ na wyniki finansowe lokali gastronomicznych. Paweł Kałużny (Guest Experience Think Tank Academy) podczas prelekcji „Czy smak jest halucynacją?” opowiadał, że to, co wydaje nam się tylko detalem (sztućce, szkło, porcelana, muzyka, zapach unoszący się w restauracji) może zadecydować o naszym sukcesie bądź porażce, niezależnie od poziomu restauracji/baru, jaki prowadzimy. Paweł Kałużny zachęca do myślenia, że doświadczenie powinno być audytowane tak samo, jak pracownicy czy karta menu. Gdy  mamy do wyboru wojnę cenową i wojnę na doświadczenia – wybierajmy to drugie. Niewiele osób skupia się na kompleksowym doświadczeniu restauracyjnym – w ten sposób będziemy o krok dalej i będziemy mieli o wiele mniej konkurencji do pokonania.

Kontynuując  tematykę „sztuki wokół stołu”, Agnieszka Małkiewicz (FOR Solutions) przedstawiła słuchaczom projekt DineART – wyjątkowy, interdyscyplinarny projekt zainicjowany przez firmę Dajar Horeca. Jego celem jest edukacja i rozwój rynku w zakresie stylizacji i sztuki wokół stołu oraz promocja osób, które te doznania tworzą. To wyraz uznania dla czynników wpływających na całościowy odbiór serwowanych posiłków – nie tylko ich walorów smakowych, ale również sposobu podania oraz aranżacji stołu. DineART to idea, którą twórcy projektu chcą dzielić się ze światem gastronomicznym poprzez warsztaty, spotkania, wydarzenia specjalne w zakresie estetyki stołu oraz współpracę z ekspertami w jej zakresie: szefami kuchni, stylistami oraz reżyserami przyjęć. Projekt został zainaugurowany w 2018 w Folwarku Łochów i spotkał się ze świetnym odbiorem mediów oraz zaproszonych gości.

Czy podążając za modnymi hasłami można realnie zarobić? Co jeśli zainteresowanie klientów kolejną nowinką w karcie przeminie równie szybko, jak się pojawiło? Czy w Polsce trendy przyjmują się tak szybko jak za granicą? Co zrobić, gdy nasz koncept nie do końca wpasowuje się w obecny nurt trendów – dostosować się czy “robić swoje”? Nad odpowiedziami zastanawiali się uczestnicy dyskusji o Innowacyjnych produktach w restauracjach w gronie: Igor Grzeszczuk (FOOD&FRIENDS), Sudi Pigott (Women of Food), Katarzyna Pilitowska (Ranny Ptaszek, Hummus Amamamusi), Piotr Chłopecki (Grupa Fajny Kraków). Bazę pod dyskusję przygotowała Agnieszka Mazurek (Bonduelle Food Service), która zaprezentowała wyniki badania firmy Bento zleconego przez Bonduelle. Wg wyników badania gastronomia powinna być łatwa i dostępna, a zdrowie stało się dla konsumentów młodego pokolenia tak ważne jak religia. Dla millenialsów bardzo ważny jest zrównoważony rozwój (odpowiedzialność i troska o przyszłość świata), świadomość (przemyślana konsumpcja, troska o dobrostan zwierząt oraz o lokalne i kulturowe dziedzictwo), a także przyjemność płynąca z jedzenia. Liderami opinii w zakresie trendów gastronomicznych są obecnie wegetariańscy kucharze.

Krakowska konferencja MADE FOR Restaurant była przełomowa pod wieloma względami. Po raz pierwszy do konferencji branżowych dołączyli przedstawiciele barów! Tomasz Małek z warszawskiego konceptu DOM WÓDKI – Elixir Restaurant & Vodka Atelier przedstawił na czym polega sukces tego mocnego pod wieloma względami miejsca. Za konceptem stoi restaurator Piotr Popiński. Misją Domu Wódki jest promowanie najlepszych tradycji kulinarnych i gorzelniczych naszego kraju oraz nadania polskiej kuchni i wódce należytej rangi na tle innych narodowych kultur alkoholowych i gastronomicznych. Jak zatem stworzyć unikalny koncept?

  • Szukać nowych koncepcji
  • Wsłuchiwać się w potrzeby Gości
  • Nie skupiać się na nagrodach ani wyłącznie na sukcesie finansowym
  • Tworzyć unikatowy „Guest experience”
  • Pracować z ekspertami, inwestować w kadrę
  • Nieustannie poszukiwać nowych rozwiązań

Aplikacje mobilne w służbie restauracjom

W zasadzie co chwilę powstaje kolejna aplikacja, która ma nam pomóc optymalizować naszą codzienność. Zaczyna dotyczyć to także gastronomii – aplikacje szturmem wchodzą do restauracji! Które z nich warto znać? Jak mogą pomóc naszemu biznesowi? Restauratorów szczególnie zainteresują aplikacje ułatwiające gościom zamawianie jedzenia, rezerwacje stolików czy dzielenie się opinią miejsc, które odwiedzili. Czy istnieje sposób na to, aby przyspieszyć procesy związane z rekrutacją, szybko analizować dane, sprzedawać produkt idealnie wpasowujący się w potrzeby klienta, czy też sprawić, że awaria sprzętu nie będzie kolejnym elementem na niekończącej się liście rzeczy „do zrobienia”? Na te pytania odpowiedzi szukali: Antoine Azaïs (GastroJob), Daniel Kędzierski (FastTony.es), Marcin Wajda (Winterhalter Polska), Maciej Piwko (Everytap).

Często słyszymy, że jemy głównie oczami. Apetyczne i umiejętnie pokazane na zdjęciu danie może spowodować, że przejedziemy pół miasta, by zjeść to, co obejrzeliśmy na Instagramie. Dla branży gastro to wymarzony kanał promocji. Uczestnicy warsztatu „Instagram to nowy Facebook. Jakim cudem obrazki sprzedają jedzenie?” poznali tajniki Instagrama dzięki Katarzynie PłacheckiejKarolinie Milczanowskiej (Jedling Marketing).

Business party zwieńczające konferencyjny dzień

Bohaterami wieczornego business party pod hasłem INNOWACJE – PROWOKACJE były opowieści i przekąski 6 wybitnych szefów kuchni, drinki od 4 doskonałych krakowskich barmanów oraz wina i sery  – znany i popularny duet zaaranżowany przez znawców tematu. W przygotowanie party zaangażowali się: Bartosz Peter (Instytut kulinarny Transgourmet), Marcin Sołtys (Filipa 18 Food Wine Art), Patrycja Stefanów-Kot (Restauracja Koncertowa), Michał Stężalski (Szara Gęś), Zbigniew Kłyś (Masters Catering) oraz Oskar Zasuń (Słodkości by Oskar Zasuń Chef). Za sekcję alkoholową odpowiedzialni byli: Dominik Ubysz (Le Scandale), Tomasz ŹródłowskiSzymon Cieśla (Mercy Brown) oraz Andrzej Rachwalski (Z ust do ust).

***

ORGANIZATOR
FOR Solutions

FOR Solutions to agencja komunikacji i kreowania wydarzeń dla branży HORECA. FOR Solutions to parasolowa marka dla działań PR i marketing dotychczas prowadzonych pod flagą MADE.

To właśnie marketing i PR stanowią 80% pracy i 100% doświadczenia, które agencja wykorzystuje, pomagając budować swoim Klientom silne marki, tak firmowe, produktowe jak i osobiste. Wspólnie z Klientami z branży HORECA poszukiwane są wyróżniki definiujące ich działania jako innowacyjne i inspirujące branżę. Następnie są one opakowywane w przemyślane projekty komunikacji.

W swojej codziennej pracy agencja FOR buduje strategie marketingowe, zajmuje się działaniami PR, obmyśla niestandardowe wydarzenia, inicjuje spotkania i buduje relacje, które pozwalają Klientom rozwijać ich biznes. W tym celu stworzono MADE FOR Restaurant, cykl biznesowych spotkań, które będą rozwijane z jeszcze większą determinacją pod parasolem marki FOR.

FOR Solutions kładzie nacisk na integrację branży. Projektuje wydarzenia tak, by stwarzać przestrzeń do networkingu oraz wymiany doświadczeń i inspiracji. Dlaczego? Bo wg FOR Solutions HORECA to przede wszystkim ludzie. A agencja FOR to miejsce, gdzie wychodzi się poza granice standardowych działań marketingowych.

www.forsolutions.pl


WSPÓŁORGANIZATOR

Miasto Kraków – Europejska Stolica Kultury Gastronomicznej 2019

Od wielu lat czołowa polska marka miejska na rynku międzynarodowym, odwiedzana rocznie przez kilkanaście milionów odwiedzających, w 2019 roku prezentuje nowy wizerunek: centrum dziedzictwa kulinarnego i kultury gastronomicznej. Przyznane po raz pierwszy przez Europejską Akademię Gastronomiczną wyróżnienie jest okazją do promocji bogatej kulinarnej przeszłości miasta, nierozerwalnie związanej ze bogato zastawionymi stołami polskich królów i krakowskich mieszczan, ale także dynamicznej współczesnej gastronomii, kreowanej przez pracujących tu uznanych szefów i restauratorów poszukujących nowej drogi do prezentacji kuchni polskiej. Wyzwaniem jest szerokie wprowadzenie do kart dań potraw inspirowanych dziedzictwem kuchni Krakowa na przestrzeni wieków i sprawienie, aby odwiedzający miasto goście, ale też jego mieszkańcy sami przekonali się w restauracjach, jakie smaki kryją się za hasłem „Dziedzictwo na talerzu”, czyli mottem Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019.

Więcej o wyróżnieniu i dziedzictwie kulinarnym Krakowa na www.kulinarny.krakow.pl.

 

***

PARTNERZY MERYTORYCZNI

Akademia Leona Koźmińskiego

Niepubliczna szkoła wyższa o szerokim profilu biznesowym, posiadająca pełne uprawnienia akademickie. Oferuje studia pierwszego i drugiego stopnia w zakresie nauk ekonomicznych i humanistycznych, a także studia jednolite magisterskie w zakresie nauk prawnych. Ofertę kształcenia uzupełniają liczne studia podyplomowe, w tym programy MBA, oraz studia doktoranckie. Można odbyć tutaj także trzystopniowe studia wyższe w języku angielskim. Akademia Leona Koźmińskiego uruchamia także studia podyplomowe „HORECA Menedżer”. Cel studiów to profesjonalne przygotowanie słuchaczy do pracy w obszarze HORECA, co przełoży się na zwiększenie konkurencyjności na rynku w tej branży.

Guest Experience Think Tank Academy

GETT Academy to projekt edukacyjny o innowacyjnym podejściu zrywającym z konwencją tradycyjnych metod nauczania, poprzez digitalizację procesów kształcenia. Twórcami programu są wybitne autorytety; sommelierzy, bariści, barmani i menadżerowie zarządzający gastronomią. Każdy z nich jest zarówno doświadczonym trenerem jak i czynnym praktykiem w swojej dziedzinie, mającym stały wkład w rozwój polskiej oraz międzynarodowej gastronomii. Zajęcia prowadzone są w różnorodnych przestrzeniach, dopasowanych do realizowanych tematów. Założenie, które wyróżnia GETT to kompleksowe podejście do kształcenia. Jako jedyni w Polsce, w formie kolektywu gromadzą osobistości, które przez wiele lat tworzyły najbardziej znane koncepcje edukacyjne, szkoły, szkolenia.

Instytut Kulinarny Transgourmet                      

Stworzony przez firmę Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet oraz Selgros Cash&Carry, Instytut Kulinarny Transgourmet to miejsce charakteryzujące się innowacyjnym wyposażeniem, w którym prowadzone są szkolenia dla klientów i pracowników sieci z zakresu znajomości produktów, nowych technik i trendów kulinarnych. To także miejsce spotkań czołówki polskich kucharzy: to tutaj Reprezentacja Narodowa Kucharzy Polski trenowała przed Kulinarnym Pucharem Świata w Luksemburgu, a polscy finaliści przygotowywali się do prestiżowego konkursu Les Chefs en Or. Na początku 2019 roku stanowisko Eksperta w Instytucie Kulinarnym objął Bartosz Peter, Kapitan Reprezentacji Narodowej Kucharzy OSSKiC, dwukrotny zwycięzca Kulinarnego Pucharu Polski i medalista Kulinarnego Pucharu Świata.

 

*** 

PARTNERZY BIZNESOWI:

Aviko, Badoit, Bonduelle, Chopin Vodka, Dajar Horeca, Dilmah, Evian, illy, Indigo, Kruszwica, Liebherr, Masters Catering, mProfi.pl, Muzeum Wódki, Pod Nosem, Rzeźnia, Selgros Cash & Carry, Skarby Serowara, Spice4Space, TransGourmet, Warsaw Spirits Festival, Wine Direct, Winterhalter, Valrhona

PARTNERZY BIZNESOWI wieczornego koktajlu: Badoit, Chopin Vodka, Dilmah, Evian, Horeca Service, illy, Masters Catering, Selgros Cash & Carry, Skarby Serowara, TransGourmet, Wine Direct

 

***

PARTNERZY MEDIALNI: FOOD & FRIENDS, Interia, Smaker, Magazyn Lounge, The Best Chef

FOR Talks, Dania kontra Ania, Have a Bite, Klub Szefów Kuchni, Kraków Foodie, NewsGastro, Papaja.pl, Poradnik Przedsiębiorcy, Poradnik Pracownika, Poradnik Restauratora, Restauracja. Pismo Biznesu Gastronomicznego, Restaurant Week, Szef Kuchni


***

MADE FOR RESTAURANT

MADE FOR RESTAURANT to Biznesowa Platforma rozwoju dla liderów i decydentów  branży gastronomicznej. To cykliczne, lokalne spotkania organizowane w największych aglomeracjach Polski. Podczas wydarzeń MADE FOR Restaurant w ciągu jednego roku spotyka się około 1000 przedstawicieli biznesów gastro w całej Polsce. Celem spotkań jest profesjonalizacja branży i biznesowy wzrost zaangażowanych uczestników.

Pierwsza w 2019 r. konferencja MADE FOR Restaurant to jednocześnie pierwsza konferencja przygotowywana po rebrandingu marki MADE.

 

***

KONTAKT DLA MEDIÓW

Adriana Ryszawy

Koordynatorka ds. Komunikacji

FOR Solutions | Agencja marketingu, PR oraz kreowania wydarzeń dla branży HORECA

E-mail: ar@forsolutions.pl

Tel. 510 075 741

Zapisz mnie do newslettera FOR (możesz się wypisać w dowolnym momencie). Zaznaczenie oznacza akceptację regulaminu,

FreshMail.pl