Tygodniowy zbiór najciekawszych gastroNEWS FOR YOU! Przeczytajcie o jednym z najbardziej innowacyjnych produktów żywnościowych na świecie (z Polski!), sprawdźcie czy jesteście gotowi na rozwój w biznesie gastro i przekonajcie się, że przyszłość leży w systemach recenzji i rezerwacji online.
Cudze chwalimy, swego nie znamy?
Jeden z najbardziej innowacyjnych produktów żywnościowych na świecie należy do polskiego start up’u Cruz Group. Firma, ze swoim napojem YOKO, została nagrodzona tytułem Food Innovation, a wyróżnienie przyznały jej także jedne z największych targów żywnościowych na świecie – SIAL w Szanghaju.
Innowacyjność produktu polega na jego…powrocie do tradycji. Nowatorskie jest podejście technologiczne, które wykorzystuje stare i sprawdzone metody warzenia i fermentacji, bez dodawania sztucznych składników.
Oprócz sukcesów, Aleksander Psztur, członek zarządu i dyrektor ds. rozwoju Cruz Group, dzieli się wyzwaniami, z którymi trzeba mierzyć się przy wejściu na rynek Food&Beverage. Pierwsze kroki start up’ów wiążą się z ich małą siłą negocjacyjną, a sytuacji nie ułatwiają nieterminowe płatności dystrybutorów.
Gdzie jest haczyk…? Czy zbyt szybki rozwój w biznesie gastro może zaszkodzić tak samo jak stagnacja?
Wiele restauracji na początku swojego działania agresywnie planuje ekspansję, jednak w wielu przypadkach są to plany zupełnie nieuzasadnione. Sukces wymaga strategicznego planowania. Uchroni to od sytuacji, w której infrastruktura nie jest w stanie „udźwignąć” naszych planów lub wręcz przeciwnie, wybrane systemy będą zbyt zaawansowane dla obecnej działalności. Plan należy dostosować tak, aby dobrze działał w obecnych realiach, ale też zostawiał miejsce na przyszły wzrost. Trochę jak w przypadku ubrań dla dzieci – kupujemy o kilka rozmiarów za duże, aby młode za szybko z nich nie wyrosło. A przecież własna restauracja, to jednak takie „dziecko” 😉
Źródło: https://aaronallen.com/blog/restaurants-looking-to-expand
Niezbędnik restauratora – recenzje i rezerwacje.
Yelp rośnie w siłę i udowadnia, że przyszłość wystawiania recenzji oraz dokonywania rezerwacji online maluje się korzystnie. Aplikacje mobilne na rynku restauracyjnym to już codzienność, ale nie wszyscy dostrzegają potencjał związany z aktywnym udziałem na tego typu platformach. Yelp jest przykładem na to, że obecność restauracji na takich portalach staje się wręcz obowiązkowa – z roku na rok liczba dokonywanych rezerwacji rośnie nawet trzykrotnie! Z 11% wzrostem w rocznych przychodach (943 miliony $), firma chce skupić się na dalszych inwestycjach w tym aspekcie biznesu, a także na dotarciu do nastolatków, którzy stanowią obiecującą grupę klientów. System rezerwacji Yelp dostępny jest na ten moment tylko w Stanach, ale obiecujące wyniki mogą zapowiedzieć dalszą ekspansję. A jak sytuacja wygląda na polskim rynku? Macie swoje ulubione systemy?