Powód pierwszy: Glokalny wymiar edukacji gastronomicznej w Polsce. Platforma edukacyjna MADE Restaurant (https://maderestaurant.pl/konferencja-gastronomiczna-gdynia/) otwiera Polskę na świat –wydarzenia w poszczególnych miastach są nie tylko kalibrowane do potrzeb regionów, ale mają również wymiar międzynarodowy! Powód drugi: najbliższe spotkanie odbędzie się w Hotel Courtyard by Marriott, który wpiera branżę gastronomiczną zapewniając nowe widoki nie tylko na świat, ale również na Zatokę Gdańską 🙂 Powód trzeci poniżej…
Lokalne spotkania liderów polskiej gastronomii w 2018 roku przebiegają pod wspólnym hasłem BĄDŹ TRZY KROKI PRZED I… ZARABIAJ. Precyzyjnie dobrani eksperci – praktycy podzielą się podczas prelekcji swoimi sposobami, narzędziami i doświadczeniem. Kogo posłuchacie?
PANEL MIĘDZYNARODOWY MADE RESTAURANT GDYNIA 2018
Jak pracują polscy kucharze u nas, a jak w Norwegii? Gdzie jest klucz do ich efektywności i lojalności?
O różnicach kulturowych w systemach rekrutacji i motywacji pracowników będą w Gdyni mówić: Willy Solvang i Przemysław Woźny. Tytuł ich prelekcji to „Różnice kulturowe, a systemy rekrutacji i motywacji pracowników.” Willy Solvang to dyrektor gastronomii wszystkich restauracji marki GÅRD w Europie. Zdobywał doświadczenie w restauracjach odznaczonych gwiazdkami Michelin, takich jak Statholdergaarden i Oro w Oslo. Ma także doświadczenie w prowadzeniu własnej restauracji: Cavatelli Mat og Vinhus w Ålesund. Przemysław Woźny to szef kuchni Hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront oraz Restauracji GåRD Nordic Kitchen, gdzie pracuje od 2015 roku. Jest szefem kuchni, który stworzył menu dla pierwszych równocześnie otwierających się restauracji GåRD Nordic Kitchen w Gdyni i Amsterdamie. Kolejne powstające w Europie (Bruksela i Oslo) restauracje tej marki zawdzięczają swoją unikatową kartę menu właśnie temu utalentowanemu Polakowi.
Jak dotrzeć do najlepszych szefów kuchni i kucharzy w Europie? Jak ich zatrudnić w swojej restauracji?
O temacie trendów, szans i zagrożeń w zakresie rynku pracy w gastronomii opowie podczas konferencji ekspertka w zakresie HR dla gastronomii: Ekaterina Starodubtseva (Creative Search), która jest dyrektorką i współwłaścicielką agencji rekrutacyjnej Creative Search. Ekaterina prowadzi równolegle także szereg niezależnych projektów w zakresie konsultingu: jest organizatorką i autorką meet-upów dla specjalistów HR z branży gastronomicznej, jest partnerką medialną międzynarodowego kongresu szefów kuchni Fontenegro w Kijowie, organizatorką programu dla szefów podczas Gastreet International Show. Podróżuje i bierze udział we wszystkich najważniejszych uroczystościach m.in. The World’s 50 Best Restaurants. Spotkanie z nią to powiew światowej gastronomicznej świeżości.
Trendy biznesowe w międzynarodowej gastronomii
O tym, czym teraz żyje gastronomia za granicą, jakie są najnowsze światowe biznesowe trendy w tej branży i które z pomysłów warto spróbować przenieść na grunt polski będzie opowiadać w Gdyni Hanna Wencka (Aviko), która na co dzień współpracuje z takimi krajami jak Węgry, Rumunia, Czechy, kraje Bałtyckie i Rosja, ale ma też szeroką wiedzę na temat rynków zachodnich. Podczas swojego wystąpienia prelegentka poruszy temat nadchodzących trendów w gastronomii:
- Jakie przełożenie w biznesie mają zmiany w naszym stylu życia i jakie są w związku z tym aktualne trendy w gastronomii?
- Czego poszukuje dzisiejszy konsument w ofercie restauracji?
- Na które trendy warto zwrócić szczególną uwagę, by być 3 kroki przed konkurencją?
- Co cieszy się największą popularnością w Niemczech?
- Dokąd zmierza gastronomia w Wielkiej Brytanii?
MADE RESTAURANT GDYNIA – SZCZEGÓŁY PROGRAMU
Wrocław, Trójmiasto, Poznań, Kraków i Warszawa – tak wędruje MADE RESTAURANT. Jako jedyne na rynku wydarzenie MADE Restaurant ma wymiar lokalny i obejmuje całą Polskę. Jest mocno merytorycznie, porusza tematy szczegółowo, lokalnie i networkingowo. Program gdyńskiego spotkania MADE Restaurant powstał we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami, po analizie potrzeb tego konkretnego rynku. Na scenie hotelu Courtyard by Marriott staną praktycy z zauważalnymi sukcesami na koncie. Program wydarzenia został podzielony na następujące bloki tematyczne:
- Bądź 3 kroki przed… Dzięki motywacji. W ramach tego bloku porozmawiamy m.in. o popularnym w ostatnim czasie temacie znaczenia pasji w poszukiwaniu motywacji do działania (Tomasz Habdas, W szczytowej formie). Czy łączenie pasji z pracą zawodową zawsze jest dobre? Czy praca zawodowa, by była wartościowa, musi być życiową pasją? Kiedy to pomaga, a kiedy przeszkadza? Maciej Sobolewski, przedstawiciel marki BOBBY BURGER opowie o nowym, niestandardowym projekcie firmy, angażującym sportowców w jej promowanie, a Agnieszka Małkiewicz i Katarzyna Derdzińska (MADE) poprowadzą debatę szukającą odpowiedzi na pytanie, jak zmotywować i zatrzymać najlepszego kelnera? Dlaczego mamy w Polsce problem z obsługą w restauracjach, mimo wciąż wzrastającego poziomu serwowanej kuchni? Dlaczego warto inwestować w kelnera, mimo wpisanej w ten zawód fluktuacji? Czy rzeczywiście musi być ona wpisana w ten zawód? W dyskusji na ten temat wezmą udział: Grzegorz Wejer (Winne Pola), Damian Godek (Rada Miasta), Grzegorz Labuda (Szafarnia 10), Łukasz Dmochowski (Ewa Zaprasza), Gaweł Czajka (Cały Gaweł).
- Bądź 3 kroki przed w… Zarządzaniu biznesem. W tym bloku pojawią się tematy związane z finansami. Czy prowadzenie analizy kosztów, zysków, strat, przychodów w restauracji, często otwieranej jako spełnienie marzenia to zbędna buchalteria, czy konieczność? Jak sprawić, by nasz koncept nie dołączył do niechlubnych statystyk mówiących, że 9 na 10 restauracji przetrwa zaledwie 2 lata? Jakie mechanizmy stoją za sukcesem biznesowym? O tym mówić będą: Katarzyna Derdzińska (MADE Progress), Tomasz Habdas (MADE Progress), Mariusz Zawadzki (Tapas de Rucola, Grono di Rucola, Mondo di Vinegre), Eryk Jóźwiak (Winterhalter), a także Rafał i Piotr Wałęsowie (Sztuczka).
- Bądź 3 kroki przed w… Marketingu. Podczas wystąpień w ramach tego bloku porozmawiamy o aspekcie CSR w gastronomii. Czy CSR to jedynie „zabieg” marketingowy, czy prawdziwa wartość dodana dla naszego konceptu? O tym mówić będzie Katia Roman-Trzaska (Fundacja „Samodzielność od kuchni”) oraz Rafał Niewiarowski (Dym na Wodzie) Pojawi się również temat storytellingu (Agnieszka Małkiewicz, MADE) oraz niestandardowych działań marketingowych (projekt MADE Travel by Liebherr – opowiadać o swoim udziale w projekcie będzie Ewa Malika Szyc Juchnowicz – restauracje Malika i Machina Eats&Beats). Z kolei Agnieszka Haponiuk (Trójmiasto.pl), Ewelina Potocka (Radio Gdańsk) oraz Bartosz Filipowicz (Falla) wezmą udział w dyskusji o influencer marketingu. Dlaczego i jak influencerzy wpływają na to, gdzie i co jemy? W jaki sposób pokazywać jedzenie w social mediach, żeby ludzie przyjechali do naszej restauracji z drugiego końca miasta?
Pełen program, lista ekspertów i partnerów oraz program wrocławskiej edycji MADE Restaurant dostępne są na stronie: https://maderestaurant.pl/konferencja-gastronomiczna-gdynia/
Wątpliwości, czy warto dołączyć do MADE Restaurant? Oto oceny wrocławskiej edycji wydarzenia:
„Networking to bardzo fajny aspekt konferencji MADE Restaurant. Jest to szansa na spotkanie z bardzo wartościowymi ludźmi z branży, z którymi rozmawiamy, wymieniamy się poglądami, a także wizytówkami. Myślę, że zaowocuje to fajną współpracą w przyszłości.” – Jan Jakimowicz, JAKIMOWICZ HoReCa Academy
„Konferencja MADE Restaurant to po raz kolejny fachowa dawka wiedzy. Duże zaangażowanie panelistów i ich profesjonalne przygotowanie zaowocowało poruszeniem tematów, które są teraz na fali jak np. współpraca, marketing, social media i influencerzy.” – Agata Anioł, Restaurant Week
„Jestem pod wrażeniem organizacji MADE Restaurant. Radko zdarza się, że tego typu wydarzenia są tak kompleksowo dopracowane – wszystko, od SMS-ów przypominających, przez mailingi aż po konkursy będące ciekawym urozmaiceniem, było na jak najwyższym poziomie.” – Kuba Korczak, szef kuchni
Na konferencji MADE Restaurant zdecydowanie najbardziej podobała mi się część biznesowa. Nie mając wiedzy w tej dziedzinie zaczęłam rozumieć więcej w temacie finansów i zarządzania kosztami restauracji. – Ewa Hadzik, L’Isola
Dołącz do MADE Restaurant i bądź 3 kroki przed innymi!
***
Organizator: MADE Food & Horeca Solutions
MADE to zespół wyspecjalizowany w budowaniu przewagi rynkowej klientów i rozwoju biznesu w branży HORECA. Wspiera swoich Partnerów (restauracje, hotele i dostawców) w rozwiązywaniu problemów w zakresie zarządzania ludźmi (HR) a także podpowiada, jak zwiększyć obroty (Rozwój biznesu). Zna sprawdzone sposoby, jak skutecznie przykuć i utrzymać uwagę ich klientów (Marketing). MADE wyróżnia dogłębna znajomość trendów oraz branży w Polsce i na świecie, sieć kontaktów oraz bezpośredni dostęp do wiedzy ekspertów – najskuteczniejszych praktyków i biznesmenów na rynku HORECA. MADE sprawnie łączy wiedzę i praktykę z obszarów HR, Marketing & PR, rozwoju biznesu i sprzedaży. Gdy przystępuje do kreowania rozwiązań myśli strategicznie i procesowo, dąży do synergii.
MADE RESTAURANT to m.in. cykl spotkań lokalnych oraz rozmów z liderami restauracji i biznesów gastro na terenie całej Polski. Ich cel to profesjonalizacja branży i biznesowy wzrost zaangażowanych uczestników. Poprzez działania ogólnopolskie twórcy podejmują się kreowania wzorców, zapewniają dostęp do wiedzy najlepszych na rynku praktyków oraz stosowanych przez nich dochodowych rozwiązań i dobrych praktyk biznesowych. MADE zachęca do dialogu restauratorów, dostawców, szefów kuchni, managerów i kelnerów.
MADE SOLUTIONS: http://madesolutions.com.pl/
MADE PROGRESS: http://madeprogress.pl/
MADE RESTAURANT: https://maderestaurant.pl/
MADE TALKS: http://madetalks.pl/
Kontakt dla Mediów:
Adriana Ryszawy
Koordynatorka ds. Komunikacji
MADE Food & Horeca Communications
ar@made.org.pl
510-075-741
***
PARTNER ORGANIZACYJNY: Courtyard by Marriott
PARTNERZY BIZNESOWI: Aviko, Badoit, Bonduelle, Dajar Horeca, Dziamski Studio, Evian, Gastronomiczna Grupa Zakupowa, illy, Kuchnie Świata, Kruszwica, Liebherr, mProfi.pl, Winne Pola, Winterhalter
PARTNERZY MEDIALNI: Agencja Rozwoju Gdyni, Ferment, Fundacja „Samodzielność od Kuchni”, Gdańska Organizacja Turystyczna, Gdańsk Convention Bureau, Gdańsk Pomorskie Culinary Prestige, Hotelarz, Klub Szefów Kuchni, Kucharze.pl, Kuchnia+, NewsGastro.pl, Noble Concierge, papaja.pl, Prestiż, Poradnik Restauratora, Restauracja, Smakiem na Pokuszenie, Smażymy, Szlak Kulinarny Centrum Gdyni, Stowarzyszenie Turystyczne Sopot, Szef Kuchni, Winicjatywa