Klucz do dochodowego zarządzania restauracją wg uznanych praktyków! - FOR Talks

Klucz do dochodowego zarządzania restauracją wg uznanych praktyków!

Trzy filary dochodowego zarządzania restauracją to zarządzanie kosztami, maksymalizacja przychodów oraz budowanie entuzjazmu i zaangażowania pracowników. Zapytaliśmy uznanych praktyków jakie są według nich 3 najważniejsze czynności w ramach tych procesów. 

3 kluczowe czynności w ramach procesu kontroli kosztów:

  • Maciej Nowaczyk, La Maddalena:
  1. Utrzymywanie wysokości kosztów pracowniczych względem wysokości przychodu- korelacja kosztów pracy do poziomu przychodów
  2. Długofalowa współpraca z zaufanymi dostawcami, skutkująca negocjowaniem, bądź utrzymywaniem na niezmienionym poziomie cen kluczowych produktów oraz budowanie w roku 4/5 kart menu w oparciu o produkty sezonowe.
  3. Utrzymywanie na stałym poziomie kosztów stałych w restauracji i poszukiwanie efektywniejszych zamienników na polach, które nie obniżają prestiżu i poziomu restauracji, tj. chemia/ pranie/ media/ sprzątanie/ ochrona, etc.
  • Maciej Knyrek, Hospitality Consulting:
  1. Skrupulatne zbieranie i analiza danych;
  2. Optymalizacja kosztów zatrudnienia poprzez codzienne planowanie pracy i motywowanie pozafinansowe każdego pracownika;
  3. Ciągła poprawa procesów wpływających na wysokość kosztów – zamówienia, analiza umów, negocjacje, kontrola strat, pomiary zużycia mediów.
  •  Przemysław Błaszczyk, Mañana Bistro & Wine Bar:
  1. Określenie zakresu kontrolowanych obszarów.
  2. Przeprowadzenie kontroli zgodnie z planem.
  3. Analiza wyników i wdrożenie systemu naprawczego.

 

3 kluczowe działania, które wpływają skutecznie na wzrost przychodów:

  •  Maciej Nowaczyk, La Maddalena:
  1. Jakość
  2. Serwis
  3. Pasja
  • Maciej Knyrek, Hospitality Consulting:
  1. Znalezienie wyróżnika spośród konkurencji. Znalezienie emocji, które nasi goście zabiorą ze sobą do domu z hotelu czy restauracji.
  2. Serwis – goście lubią być zaskakiwani i dopieszczani. Zmotywowany, gościnny, współpracujący ze sobą zespół sprzedaje więcej.
  3. Wyprzedzanie oczekiwań gości poprzez ich obserwację i gotowość do wychodzenia poza ramy rutyny.
  • Przemysław Błaszczyk, Mañana Bistro & Wine Bar:
  1. Promowanie restauracji wśród obecnych i przyszłych gości.
  2. Dbanie o jakość dań i całość świadczonych usług.
  3. Długofalowe planowanie akcji marketingowych.

 

3 sposoby na budowanie entuzjazmu i zaangażowania pracowników:

  •  Maciej Nowaczyk, La Maddalena:
  1. Budowanie więzi, zarządzenie ludźmi a nie strukturą.
  2. Szkolenia, podnoszenie kwalifikacji, profity – ubezpieczenia grupowe, multisport, kursy sommelierskie, staże w innych prestiżowych restauracjach.
  3. To pracownicy są największą wartością każdej restauracji. To nie frazes, to fakt. Właściciele pamiętajcie o tym!
  • Maciej Knyrek, Hospitality Consulting:
  1. Prowadzenie otwartej polityki informacyjnej – każdy pracownik ma wpływ na jego wyniki – tak przychody, jak i koszty.
  2. Doskonała komunikacja – zachęcajmy pracowników do wypowiadania się i wprowadzania ulepszeń. Oni są najbliżej naszych gości i wiedzą, co sprawi, ze będą lojalni.
  3. Management By Walking Around – bycie blisko swoich pracowników, cross training i cross working, regularne rozpoznawanie potrzeb rozwojowych pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji.
  • Przemysław Błaszczyk, Mañana Bistro & Wine Bar:
  1. Określenie celu do którego firma dąży i wyznaczenie „nagrody” w zamian za wspólne osiągnięcie celu.
  2. Przekazywanie pasji i zaangażowania przez wspólną pracę.
  3. Eliminowanie z zespołu osób wiecznie niezadowolonych.

 

Przekonujące? Zaskakująco proste?  Więcej na konferencji we Wrocławiu już 29.10.2018. Zapraszamy!

 

Zapisz mnie do newslettera FOR (możesz się wypisać w dowolnym momencie). Zaznaczenie oznacza akceptację regulaminu,