Trzy filary dochodowego zarządzania restauracją to zarządzanie kosztami, maksymalizacja przychodów oraz budowanie entuzjazmu i zaangażowania pracowników. Zapytaliśmy uznanych praktyków jakie są według nich 3 najważniejsze czynności w ramach tych procesów.
3 kluczowe czynności w ramach procesu kontroli kosztów:
- Maciej Nowaczyk, La Maddalena:
- Utrzymywanie wysokości kosztów pracowniczych względem wysokości przychodu- korelacja kosztów pracy do poziomu przychodów
- Długofalowa współpraca z zaufanymi dostawcami, skutkująca negocjowaniem, bądź utrzymywaniem na niezmienionym poziomie cen kluczowych produktów oraz budowanie w roku 4/5 kart menu w oparciu o produkty sezonowe.
- Utrzymywanie na stałym poziomie kosztów stałych w restauracji i poszukiwanie efektywniejszych zamienników na polach, które nie obniżają prestiżu i poziomu restauracji, tj. chemia/ pranie/ media/ sprzątanie/ ochrona, etc.
- Maciej Knyrek, Hospitality Consulting:
- Skrupulatne zbieranie i analiza danych;
- Optymalizacja kosztów zatrudnienia poprzez codzienne planowanie pracy i motywowanie pozafinansowe każdego pracownika;
- Ciągła poprawa procesów wpływających na wysokość kosztów – zamówienia, analiza umów, negocjacje, kontrola strat, pomiary zużycia mediów.
- Przemysław Błaszczyk, Mañana Bistro & Wine Bar:
- Określenie zakresu kontrolowanych obszarów.
- Przeprowadzenie kontroli zgodnie z planem.
- Analiza wyników i wdrożenie systemu naprawczego.
3 kluczowe działania, które wpływają skutecznie na wzrost przychodów:
- Maciej Nowaczyk, La Maddalena:
- Jakość
- Serwis
- Pasja
- Maciej Knyrek, Hospitality Consulting:
- Znalezienie wyróżnika spośród konkurencji. Znalezienie emocji, które nasi goście zabiorą ze sobą do domu z hotelu czy restauracji.
- Serwis – goście lubią być zaskakiwani i dopieszczani. Zmotywowany, gościnny, współpracujący ze sobą zespół sprzedaje więcej.
- Wyprzedzanie oczekiwań gości poprzez ich obserwację i gotowość do wychodzenia poza ramy rutyny.
- Przemysław Błaszczyk, Mañana Bistro & Wine Bar:
- Promowanie restauracji wśród obecnych i przyszłych gości.
- Dbanie o jakość dań i całość świadczonych usług.
- Długofalowe planowanie akcji marketingowych.
3 sposoby na budowanie entuzjazmu i zaangażowania pracowników:
- Maciej Nowaczyk, La Maddalena:
- Budowanie więzi, zarządzenie ludźmi a nie strukturą.
- Szkolenia, podnoszenie kwalifikacji, profity – ubezpieczenia grupowe, multisport, kursy sommelierskie, staże w innych prestiżowych restauracjach.
- To pracownicy są największą wartością każdej restauracji. To nie frazes, to fakt. Właściciele pamiętajcie o tym!
- Maciej Knyrek, Hospitality Consulting:
- Prowadzenie otwartej polityki informacyjnej – każdy pracownik ma wpływ na jego wyniki – tak przychody, jak i koszty.
- Doskonała komunikacja – zachęcajmy pracowników do wypowiadania się i wprowadzania ulepszeń. Oni są najbliżej naszych gości i wiedzą, co sprawi, ze będą lojalni.
- Management By Walking Around – bycie blisko swoich pracowników, cross training i cross working, regularne rozpoznawanie potrzeb rozwojowych pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji.
- Przemysław Błaszczyk, Mañana Bistro & Wine Bar:
- Określenie celu do którego firma dąży i wyznaczenie „nagrody” w zamian za wspólne osiągnięcie celu.
- Przekazywanie pasji i zaangażowania przez wspólną pracę.
- Eliminowanie z zespołu osób wiecznie niezadowolonych.
Przekonujące? Zaskakująco proste? Więcej na konferencji we Wrocławiu już 29.10.2018. Zapraszamy!