Znamy program.
Nie będzie głaskania po głowie, nie będzie zapewniania, że jakoś się ułoży. Odważnie stajemy do konfrontacji z technologią i sztuczną inteligencją, które wdzierają się do każdej branży, także do gastronomii. Czy się tego chce, czy nie. Jak wykorzystać reguły Nowego Świata dla zysku i ułatwienia sobie pracy – jednocześnie nie tracąc romantyzmu, który przyciąga gości do naszych knajp?
Widzimy się 19 listopada w Andersia Hotel & SPA w Poznaniu. Startujemy o godz. 11.30. A od godz. 21:00 relaksujemy się na After Party w City Park Poznań: CUCINA 88, Whisky Bar 88.
Program konferencji znajdziecie TU (https://tiny.pl/qrjngtvx).
26. Konferencja MADE FOR Restaurant, NEW RULES vol.2 AUTOMATYZACJA
Termin: 19 listopada 2024
START 11:30
Miejsce: ANDERSIA HOTEL & SPA POZNAŃ, a member of Radisson Individuals
Co w programie konferencji, od godz. 11.30 do północy we wtorek 19 listopada?
Podczas debat, warsztatów, degustacji i spektaklu kulinarnego odważnie i szczerze rozliczymy się z rzeczywistością, która romantyczną restaurację zmienia w futurystyczną maszynę opartą na AUTOMATYZACJI. Czyli co dokładnie?
– Przedstawimy wnioski z nowego Raportu FOR i ARC Rynek i Opinia, uważnie podsumowującego polską gastro-branżę w 2024 roku i prognozującego jej przyszłość; przepytaliśmy 1000 gości i wielu restauratorów.
– Podamy dania zaprojektowane przez sztuczną inteligencję – spektakl kulinarny w wykonaniu 7 szefów kuchni i 4 barmanów, którzy zmierzą się z przepisami wygenerowanymi przez AI, z pomocą wybitnej food stylistki Oli Gerlach i przy muzyce dopracowanej przez Natalię Kmieciak, DJ-kę, blogerkę kulinarną i fotografkę;
– Uporządkujemy gastro-biznes na nowych warunkach, skupiając się na jego precyzji, policzalności i powtarzalności oraz przedstawimy holistyczne podejście do zarządzania procesami w gastronomii;
– Pokażemy, jak restauratorzy i ich załoga mogą ułatwić sobie pracę i życie, kończąc z hipokryzją „tradycyjnej kuchni bez półproduktów” i udowodnimy, że pot, krew i łzy nie muszą być krzyżem dobrego szefa kuchni, a nowoczesność to nie obciach, tylko inteligentna droga na skróty;
– Ze szczególną uwagą przyjrzymy się tematowi franczyzy, czyli możliwości skalowania biznesu;
– Zanurkujemy w temacie sztucznej inteligencji w gastro, pytając, czy technologia jest przekleństwem czy ratunkiem dla branży?
– Przekroczymy granice m.in. polskie, wrócimy do wątków zagranicznych i poszukamy inspiracji na rynkach, które przodują w zastosowaniu technologii: w kuchni, w menu, na sali, w procesie zdobywania i obsługi gości oraz automatyzacji zamówień – a pytać o to będziemy wybitnych gości, m.in. restauratora Artura Jarczyńskiego i specjalistę od innowacji – Willema Fijtena, członka zarządu AVIKO.
– Rozprawimy się z mitem „gastronomii romantycznej”, bez wstydu i skrępowania rozmawiając o prowadzeniu restauracji wyłącznie dla zysku.
A na koniec zabalujemy na After Party w niezwykłej przestrzeni City Park Poznań: Restauracja CUCINA 88, Whisky Bar 88.
Agnieszka Małkiewicz, inicjatorka wydarzenia i prezeska agencji FOR SOLUTIONS:
Prowadzenie restauracji jest biznesem romantycznym z perspektywy budowania relacji międzyludzkich i tworzenia nowych doświadczeń smakowych, ale już mało romantycznym w kontekście umiejętności przetrwania na rynku. Ten romantyczny biznes może funkcjonować tylko dzięki nieromantycznym rozwiązaniom. Po mojej wizycie w Chicago na targach National Restaurant Association Show 2024, gdzie pojechałam na zaproszenie pana Artura Jarczyńskiego, zauważyłam, że w Polsce mówi się z dumą o prowadzeniu restauracji przede wszystkim z pasji i dla pasji – w Stanach natomiast biznes ten jest prowadzony dla biznesu. Czyli, nazywając rzeczy po imieniu, dla zysku. A co w obecnych czasach jest wytrychem, który otwiera drzwi do sukcesu i pieniędzy? W MADE FOR RESTAURANT znamy odpowiedź. To AUTOMATYZACJA.
Na scenie pojawią się także TOP RESTAURATORZY 2024 w kategorii Open to Technology&Digital, którzy zostali wybrani przez jury wybitnych ekspertów branży. Ich nazwiska usłyszymy ze sceny podczas wieczornej gali finałowej, a nagrody wręczy im m.in. krytyk kulinarny Maciej Nowak. Następnie Ziemowit Majewski, dyrektor City Park Poznań wraz ze swoim zespołem, zaprosi uczestników do swoich restauracji: Cucina 88 i Whisky Bar 88.
SCENA: akrobacje biznesowe i technologiczne
Tym razem gościć nas będzie miasto Poznań, a dokładnie ANDERSIA HOTEL & SPA POZNAŃ, a member of Radisson Individuals, którego dyrektor Przemysław Konieczyński słynie z otwartości i umiejętności budowania relacji.
– Relacje międzyludzkie są kluczowym elementem sukcesu w branży hotelarsko-gastronomicznej. To one budują lojalność Gości i tworzą pozytywną atmosferę, która jest fundamentem w tworzeniu biznesu usług. Inwestowanie w rozwój umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych pracowników przekłada się bezpośrednio na wzrost satysfakcji naszych Gości, co jest niezbędne dla długoterminowego sukcesu każdego przedsiębiorstwa gastronomicznego – tak tłumaczy swoją filozofię zarządzania dyrektor hotelu.
Kto siedzi w branży, ten wie, że Poznań jest miastem słynącym w Polsce ze świetnego tempa rozwoju, także na rynku gastronomicznym.
– Dziś Poznań to miasto chętnie odwiedzane przez turystów, w tym turystów kulinarnych. Znaczna ich liczba to goście z zagranicy. Gastronomiczna renoma i rozpoznawalność to efekt konsekwentnej pracy szefów kuchni i restauratorów. Jej ukoronowaniem i nowym kulinarnym otwarciem stała się obecność przewodnika Michelin w Poznaniu. Turyści z zagranicy dostrzegli w wyróżnieniach mocny argument do odwiedzenia miasta, a przy tej okazji w naturalny sposób odkrywają ofertę kulinarną miejsc nieujętych w zestawieniu czerwonego przewodnika. Myślę, że największym wyróżnikiem Poznania jest właśnie dbałość o to, aby każdy z gości chciał wracać do poznańskich restauracji, niezależnie od tego czy jest mieszkańcem czy turystą – przekonuje Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
Konferencję otworzy panel, który przedstawi najnowszy Raport MADE FOR RESTAURANT i ARC Rynek i Opinia. O obecnych realiach rynku gastro, jego technologicznej dynamice i trendach na kolejny rok z Agatą Tkaczyk (ARC) porozmawiają m.in. krytyk kulinarny Maciej Nowak, Joanna Sobczyk, prezeska Winterhalter i Piotr Kawicki z Nespresso.
Marcin Wajda, Winterhalter: – Z nutą goryczy przyznaję, że wielu restauratorów wciąż obawia się korzystać z nowych technologii, postrzegając je głównie jako koszt, a nie inwestycję. Tymczasem nowoczesne rozwiązania nie tylko poprawiają efektywność, ale także przynoszą wymierne i policzalne oszczędności w dłuższym okresie. Z mojego punktu widzenia, oswajanie się z technologią i korzystanie z jej dobrodziejstw to po prostu opłacalna strategia, która pozwala na lepsze zarządzanie zasobami i jakością pracy.
Nie ma ryzyka nie ma zabawy – to domena wielu restauratorów. I nie bez kozery, bo gastronomia to biznes dla odważnych. Z drugiej strony – spora jest różnica między odwagą a brawurą. Jak skalować biznes w modelu franczyzy, czyli skutecznej i pewnej strategii wzrostu? Na to pytanie odpowie ze sceny Monika Ferreira, ekspertka w dziedzinie strategicznego doradztwa franczyzowego i marketingowego – wraz ze swoimi gośćmi.
Marek Sobkowiak, Chefs Culinar: – Dziś, przy rosnących kosztach prowadzenia działalności i brakach w wykwalifikowanej kadrze, w gastro na wagę złota są produkty i usługi, które zmniejszają wydatki i niwelują braki w zespole. W Chefs Culinar klient w jednym miejscu zrobi kompletne zaopatrzenie dla swojego lokalu – nie tracąc czasu na szukanie towaru oraz jego dowóz. Dostarczymy wszystko „pod drzwi” ściśle według złożonego zamówienia i o określonym czasie. Do tego dajemy wsparcie merytoryczne i praktyczne. W tej kwestii do dyspozycji są zawsze nasi Regionalni Doradcy Kulinarni, którzy pomogą w doborze produktów, szkoleniach czy układaniu kart menu według najnowszych trendów.
Na brzmienie słowa „technologia” znakomitej części restauratorów i restauratorek jeży się włos na głowie. Na ile ten lęk jest uzasadniony, a na ile wynika z niewiedzy? Czy technologia jest przekleństwem dla gastro? Co restaurator musi wiedzieć, żeby nie odstawać od rynku? – z tymi pytaniami skonfrontujemy się na scenie w panelu prowadzonym przez Fryderyka Szydłowskiego (Embargo), a jego ekspertami będą: Tomasz Zieliński (Kura Warzyw), Łukasz Kuźma (Chleboteka), Agata Polityło (Wolt), Aleksander Majchrzak (Wealthon) i Gaweł Czajka (Cały Gaweł).
Ziemowit Majewski z City Park Poznań przekonuje, że technologia jest ostatnią rzeczą, której powinien bać się restaurator: – Wdrożone innowacje automatyzacji i robotyzacji w kuchni wpływają pozytywnie na środowisko. Przyczyniają się do zmniejszenia marnotrawienia żywności oraz zużycia energii i wody. Wykorzystanie technologii w procesach kuchennych pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie surowców oraz minimalizowanie strat, co przekłada się na oszczędności finansowe i redukcję negatywnego wpływu na środowisko. Automatyzacja i robotyzacja procesów kuchennych, wykorzystanie robotów kuchennych, zmniejsza ryzyko błędów i kontaminacji żywności, przyczyniając się do podniesienia standardów higieny.
Dzięki temu kucharze mogą skupić się na innych aspektach pracy, takich jak twórcze komponowanie dań czy zarządzanie kuchnią.
SCENA: Przekroczymy granice
Trudno prowadzić restaurację w odizolowaniu, nie patrząc na trendy i rozwój zachodniej gastronomii. Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej: – Doznania kulinarne są jednym z ważniejszych celów przyjazdów turystów zagranicznych, a ponadto głównym motywem wielu kampanii oraz działań promocyjnych POT, która poprzez nawiązanie współpracy ze słynnym Przewodnikiem Michelin i wyróżnienie prawie 80 restauracji z 4 polskich regionów otworzyła nowy rozdział rodzimej turystyki gastronomicznej. Efekty kampanii prowadzonych przez POT pokazuje rosnąca pozycja naszego kraju jako destynacji idealnej dla Foodies.
A ponieważ nic tak nie inspiruje, jak podróże kulinarne – na kulinarną przejażdżkę do innego świata gastro, w znacznej mierze dużo bardziej scyfryzowanego i nastawionego na czysty zysk, zabierze nas Artur Jarczyński (m.in. Der Elefant, Otto Pompieri, Podwale 25 Piwna Kompania, U Szwejka, Bazyliszek, Jeff’s),
Zdając relację ze swojej wizyty w Stanach na National Restaurant Association
Pozostając w klimatach zachodniej technologii, debatę ze sceny o Niekonwencjonalnej automatyzacji w kuchni: Trzech nowościach MUST HAVE i trzech, na które warto się przygotować, poprowadzi szef kuchni Nico Jahnke, entuzjasta nowych technologii w kuchniach profesjonalnych, od 2022 roku związany z RATIONAL. W rozmowie dołączy do niego między innymi Wojciech Ćmikiewicz zarządzający w Polsce sprzedażą kultowego już Thermomix® – urządzenia, które zrewolucjonizowało polskie domowe i profesjonalne kuchnie.
To nie koniec wyjątkowych gości w naszej sekcji zagranicznej. O sztucznej inteligencji w projektowaniu restauracyjnego menu opowie Willem Fijten (AVIKO), a gastro-influecerka Edita Kaite (86 tys. obserwujących na Instagramie), która rozsławiła polską kuchnię na litewskim internecie, oceni social media polskich restauracji w rozmowie z dziennikarzem Codziennypoznan.pl, Piotrem Szulcem. Z kolei temat “Gastronomia POP, a gastronomia BLICHTR – która z nich rządzi na świecie?”, rozwałkuje na scenie duet wybitnych ekspertów: Piotr Gładczak z Wrocławskich Podróży Kulinarnych oraz Arkadiusz Bober, Private Chef, który jeździ po świecie przygotowując luksusowe kolacje na zamówienie.
Panelem zamykającym konferencję – tuż przed wielkim finałem i rozdaniem nagród dla TOP RESTAURATORÓW – będzie wyjątkowe spotkanie najlepszych szefów kuchni i restauratorów, których menu docenili światowi krytycy. O tym, czy nagrody kulinarne są przekleństwem – czy jednak ukoronowaniem sukcesu restauracji, i o tym, jak sobie radzić z ich presją, porozmawiają właściciele miejsc: Marcin Zawadzki z warszawskiej restauracji Nuta, Artur Skotarczyk z poznańskiej restauracji Muga i Hubert Cygan z restauracji Giewont (Zakopane). Rozmowę poprowadzi Tomasz Deniziak z Nespresso.
FOR DATING: liderzy branży tworzą nowe reguły
Tym razem FOR DATINGOWE dyskusje warsztatowe przy okrągłych stołach, czyli jeden z najważniejszych punktów programu konferencji MFR, skupią się wokół pytania: Jak ułatwić prowadzenie restauracji dzięki technologii? Każdy z dziesięciu stołów prowadzony przez znakomitego lidera branży wypracuje instrukcje, które później zostaną zaprezentowane na scenie. Wśród liderów m.in.: Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, Marek Cynowki (Rebel Tang), Jarosław Pankowski (Wealthon), Marek Sobkowiak (Chefs Culinar), Kuba Tepper (Kim Chi Ken). Więcej nazwisk wkrótce.
KULINARNE SHOW: Maszyny kontra Romantyzm
Częścią artystyczną konferencji będzie spektakl kulinarny Maszyny kontra Romantyzm – doświadczenie, które angażuje wszystkie zmysły. Show będzie odbywać się jednocześnie na jednym, długim stole, a jego kreatorami od początku do końca są uznani szefowie kuchni i barmani z różnych części Polski. Będą musieli stworzyć danie na podstawie przepisu, który zaproponowała im sztuczna inteligencja. Na etapie pomysłów wspierać ich będzie Ola Gerlach, designerka i food stylistka, dzięki której w trakcie spektaklu zobaczymy unikalny sposób zaprezentowania menu: obrazem bez słów.
– Pora pogodzić się z tym, że żyjemy w czasach, w których automatyzacja, sztuczna inteligencja, wszystkie ułatwiacze życia, są związane z wykorzystaniem technologii. Ale zdradzę Wam pewien sekret. Nic nie zastąpi człowieka, jego duszy, działania prosto z serca! To jest właśnie siła romantyzmu – tak zapowiada kulinarny spektakl Ola.
W trakcie show wystąpią Ernest Jagodziński (Nestle Waters), Sławomir Miotk (Aviko), Bogumił Przybylak (CUCINA 88), Dawid Ankowski (Fromażeria), Rafał Soroczyński (Chefs Culinar), Artur Szwacki (BlowUp Hall), Kacper Jakubiak (Hotel Navigator w Zbąszyniu).
Muzykę do poszczególnych performance’ów kulinarnych dobierać będzie Natalia Kmieciak, DJ-ka, blogerka kulinarna (Smaki Warte Poznania) i fotografka, dopełniając smak i obraz dźwiękami, tworząc w sumie pełnię doświadczenia kulinarno-artystycznego.
Barmański profesjonalny pairing zaprezentują: Maciej Żabierek (Hotel Andersia), Damian Deptuła (Nestle Waters), Adam Sobolewski (Dash Poznań) i Artur Klimczak (Cucina 88, Whisky Bar 88).
DEGUSTACJE
Zanim jednak my zaprosimy Was na show, na pyszny lunch, czyli kuchnię pełną dobrej energii, zaprosi nas wszystkich Tomasz Popiałkiewicz, szef kuchni w ANDERSIA HOTEL & SPA POZNAŃ, współgospodarz wydarzenia.
Poza spektaklem kulinarnym, konferencja przepleciona będzie innowacyjnymi degustacjami odkrywającymi na nowo oliwę północy jaką jest olej rzepakowy. Do tej części programu wprowadzi Ewa Myśliwiec z Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju a degustacjami zajmą się Adam Adamczak (Concordia) i Marcin Pielin z Bake Morning by Pielin. Degustacje sfinansowały Fundusze Promocji. Z kolei pyszne finger foody, czyli degustację powitalną, zawdzięczamy Bunge, właścicielowi marki Kruszwica. Ze sceny zaproszą na nią Katarzyna Noga i Wojciech Harapkiewicz.
Natomiast o projektowaniu nowoczesnego menu roślinnego opowie ze sceny Anna Orzech (Manna 68/Gdańsk, Manna 2/Warszawa) w rozmowie z Magdaleną Kunc (Chefs Culinar).
Wątek znanego od stuleci duetu idealnego: kawioru i szampana, ale w nowej, łamiącej stereotypy odsłonie przedstawi w trakcie warsztatów „Produkt premium w restauracji: kawior i szampan vs. trendy w profesjonalnej gastronomii” Antonius Caviar i Winkolekcja. Do tematu wprowadzi Agata Łakomiak-Winnicka z Antonius Caviar.
WYKŁADY I WARSZTATY: czyli praktyczna wiedza pod palcem
O części wykładów i warsztatów wspomnieliśmy już wcześniej, ale to wciąż nie wszystko! Otwierającą konferencję rozmowę o kondycji branży uzupełni warsztat Bartłomieja Małkiewicza z Kancelarii prof. Marka Wierzbowskiego – Bartłomiej w jasnych punktach przedstawi nowelizacje i innowacje prawne obecnego roku.
Ponieważ Polacy z roku na rok coraz chętniej piją wino, restauratorzy są zachłanni wiedzy jak dobrze sprzedawać ten najszlachetniejszy z trunków. O tym w trakcie wykładu: „Złote trio: technologia, ludzie, wino” opowie Piotr Kamecki (Winkolekcja), wiceprezes na Europę w Association de la Sommellerie Internationale.
Jak sztuczna inteligencja zmieni gastro? Czyli zderzenie z historią rodem z „Black Mirror” – a może jednak nie? To brawurowo wyjaśni ze sceny Marcin Łukasiewicz z drinks2cash.com. Z kolei Aneta Kowalska (Safe Plate, Sensoryka), pożegna koszmar spełniania zasad HACCP i da wskazówki, jak robić to z automatu.
Warsztat łamiący dotychczasowe wyobrażenie o mediach społecznościowych poprowadzi najlepsza znana nam ekspertka od social-mediowego wizerunku restauracji w tym kraju, czyli Agnieszka Borek (Fika). To koniec Social Mediów jakie znacie. Co dalej?
Od notesu do automatyzacji – co bardziej opłaca się w zarządzaniu rezerwacjami: tradycyjne metody czy nowoczesne technologie? No, właśnie, co? Na to pytanie odpowie w trakcie warsztatu Mariusz Piórkowski z MójStolik.pl.
– Automatyzacja systemów rezerwacji w restauracjach nie jest już przyszłością, lecz teraźniejszością, która daje wyraźną przewagę nad konkurencją, korzystającą z zeszytu i ołówka. Tradycyjna metoda to przepis na stratę cennego czasu oraz klientów, którzy oczekują szybkiej i wygodnej obsługi. Dlatego restauratorzy, którzy są nastawieni na sukces, doceniają rozwiązania systemu MojStolik.pl. Jako jedyni gwarantujemy pełną automatyzację w czasie rzeczywistym, co daje możliwość błyskawicznego zarządzania rezerwacjami. Dzięki temu restauracje wreszcie mogą doskonale planować i optymalizować swoją pracę, co w krótkim czasie przekłada się na lepszą obsługę gości i wyższe zyski. Automatyzacja systemów rezerwacji jest więc koniecznością w dzisiejszym świecie gastronomii – mówi Mariusz Piórkowski, współzałożyciel platformy i aplikacji do rezerwacji MojStolik.pl.
Udział i rejestracja
Udział w konferencji, kulinarnym spektaklu, degustacjach i wieczornym after party w City Park Poznań: Restauracja CUCINA 88, Whisky Bar 88 jest bezpłatny dla restauratorów i pracowników gastronomii po wcześniejszej rejestracji. Ilość miejsc ograniczona!
Dla producentów, sprzedawców, dostawców produktów i usług dla branży horeca oraz pozostałych przedstawicieli rynku gastronomicznego bilety wstępu kosztują 800 zł za udział w wydarzeniu on-line oraz 1500 zł za wydarzenie stacjonarne. Akredytacje dla mediów: am@forsolutions.pl.
Wszyscy zarejestrowani na konferencję uczestnicy otrzymują dostęp do materiałów i nagrań z wydarzenia.
Konferencja hybrydowa MADE FOR Restaurant, edycja NEW RULES: AUTOMATYZACJA, wtorek, 23 kwietnia, godz. 11.30-20, Andersia Hotel Poznań.
After Party: godz. 21:00-00:00, City Park Poznań: CUCINA 88, Whisky Bar 88
Rejestracja, akredytacje i szczegółowy program wydarzenia:
https://forsolutions.pl/madeforrestaurant-poznan-2024/
Partnerzy wydarzenia
Organizatorem jest FOR Solutions: https://forsolutions.pl/
FOR Solutions to agencja komunikacji i kreowania wydarzeń dla branży Food & HORECA. FOR śledzi i opisuje trendy branżowe, tworzy rankingi, analizy i badania rynkowe, które pomagają rozwijać się polskiej gastronomii, opracowuje strategie marketingowe i komunikacyjne, obmyśla niestandardowe wydarzenia, inicjuje spotkania i buduje trwałe, biznesowe więzi. Łącząc te wszystkie kierunki swojej działalności, agencja tworzy od lat ogólnopolskie i darmowa dla restauratorów oraz ich pracowników konferencje MADE FOR Restaurant – cykl biznesowych spotkań, który wpisał się już na stałe w kalendarz jako miejsce do wymiany wiedzy, doświadczeń i tworzenia pogłębionych relacji w środowisku polskiej gastronomii.
Partnerem jest: Miasto Poznań
Organizacyjnie wspiera nas: ANDERSIA HOTEL & SPA POZNAŃ, a member of Radisson Individuals
Partnerem After Party jest: City Park Poznań: Restauracja CUCINA 88, Whisky Bar 88
Strategicznie wspierają nas: Winterhalter Polska, Chefs Culinar Polska, PSPO – Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju, MojStolik.pl
Biznesowo wspierają nas: Aviko HoReCa Polska, Cheman, Chopin Vodka, Antonius Caviar, Nestle Waters, Nespresso, Rational, Polska Organizacja Turystyczna, Drinks2cash.com, Winkolekcja Wine & Spirits Group, FIKA, Wolt, Rebeltang, firma Bunge, właściciel marki Kruszwica, Wealthon, Vorwerk Polska/Thermomix®, Safe Plate
Komunikacyjnie wspierają nas: FORBES, Wrocławska Organizacja Turystyczna, Restaurant Management, Raport Restauratora, Smazymy.com, MAGAZYN „RESTAURACJA”, MAGAZYN „HOTELARZ”, Food Service i FOODSERVICE24.pl, Przegląd Gastronomiczny, Szef Kuchni Magazyn, Poradnik Restauratora, PAPAJA.PL, FOOD&FRIENDS, GastroWiedza.pl, Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, Convention Bureau Wrocław, LOT Metropolia Lublin, Śląska Organizacja Turystyczna, Szlak Kulinarny Śląskie Smaki
Za dekoracje florystyczne odpowiada: Meredith Design