W POZNANIU NIKT NIE SPOCZYWA NA LAURACH [WYWIAD Z ROMANEM KOSMALSKIM I MAŁGORZATĄ WALCZAK] - FOR Talks

W POZNANIU NIKT NIE SPOCZYWA NA LAURACH [WYWIAD Z ROMANEM KOSMALSKIM I MAŁGORZATĄ WALCZAK]

Poznańska gastronomia zachwyca na każdym kroku! Są tu zdolni szefowie kuchni, świetny serwis, dopracowane koncepty restauracyjne, ciekawy design. Wszystkie te elementy można spotkać również w przestrzeni centrum konferencyjnego Młyńska12. O wielowymiarowości tego miejsca oraz jego tworzeniu porozmawialiśmy z szefem kuchni Romanem Kosmalskim oraz marketing managerem Małgorzatą Walczak.

[Małgorzata  Walczak będzie naszą prelegentką podczas konferencji gastronomicznej MADE „Bądź 3 kroki przed i zarabiaj” w Poznaniu. Wystąpi w dyskusji poświęconej gastronomii hotelowej.]

Roman Kosmalski ugości wszystkich uczestników konferencji na afterparty zorganizowanym na pięknym patio restauracji The Time w kompleksie Młyńska12.]

 

Agnieszka Małkiewicz: Mówi się, że Poznań to gastronomiczna wizytówka Polski. Tutejsze restauracje są na bardzo wysokim poziomie – na przykład ostatnio szefowie kuchni z Poznania i okolic zajęli całe podium konkursu Bocuse d’Or. Gdzie leży źródło sukcesu?

Roman Kosmalski: Wszystko dzieje się dzięki takim inicjatywom jak Poznańscy Kucharze Razem, wzajemnie się nakręcamy i dzięki temu udaje nam się realizować różne ciekawe projekty – zresztą nie tylko w ramach kolektywu. Współpraca to chyba główny czynnik, który pomaga mi działać, rozwijać się w Poznaniu. Takie podejście ma więcej osób – tutaj nikt nie spoczywa na laurach, wszyscy próbują robić coraz to nowe rzeczy i ciągną do przodu. Dzięki temu poziom gastronomii wciąż w Poznaniu rośnie.

To mi się podoba, bo współpraca to też cel konferencji MADE w Poznaniu: łączenie kompetencji, wiedzy, doświadczenia, nie tylko szefów kuchni, ale też restauratorów i managerów. Wasz przykład pokazuje, że przynosi to wymierną korzyść. Warto współpracować, pojawiać się na konferencjach, ale też warto łączyć siły między szefem kuchni, a marketingiem. Jak patrzę na Was: szefa kuchni Romana Kosmalskiego i manager marketingu Małgorzatę Walczak, widzę wielką energię, która generuje mnóstwo pomysłów. Jaki macie plan na rozwój Młyńskiej12?

Małgorzata Walczak: Podążamy ścieżkami, które wydeptuje Roman. (śmiech) Mamy świetną kuchnię w The Time, ale też bardzo ciekawą ofertę w naszym wine barze Wino na Kieliszki. Ja do smaków stworzonych przez Romana, dodaję smaczki o nieco innej naturze, które działają na inne zmysły: organizujemy koncerty, wystawy, spektakle. Wszystko, więc związane jest z dobrym smakiem. Poza tym w Młyńskiej12 mamy sporo różnych konceptów np. piękny taras widokowy, projekt baru na dachu, dużo narzędzi i pomysłów, aby robić wyjątkowe rzeczy. Latem myślimy o kinie na świeżym powietrzu. Tylko jak zwykle brakuje czasu na realizację, ale powoli idziemy do przodu. (śmiech)

Możecie podać kilka przykładów takich działań, które wydarzą się w najbliższym czasie?

Małgorzata Walczak: Na przykład w Winie na Kieliszki mamy obecnie miesiąc hiszpański. W ofercie można znaleźć hiszpańskie tapasy, wina,a nawet spektakle. Cykliczny event kierowany do kobiet – Ladies Night także w zupełnie innej, hiszpańskiej odsłonie. Gości zachęcamy nie tylko ciekawą ofertą kulturalno-kulinarną, ale również wiedzą. Wykwalifikowana załoga to nasz ogromny atut. W przypadku wina są to sommelierzy, a w kontekście restauracji kucharze.  Najlepszym przykładem może być właśnie Roman, który podczas tematycznych warsztatów kulinarnych czy kolacji live cooking spotyka się bezpośrednio z naszymi gośćmi, co jest też ważnym elementem budowania zarówno relacji jak i wizerunku.

Najbliższe wydarzenie?

Ważnym nadchodzącym wydarzeniem w restauracji The Time jest spotkanie z Robertem Makłowiczem, który połączy siły z Romanem Kosmalskim. Wydamy komentowaną, degustacyjną kolację z winnym pairingiem. Chcemy w ten sposób zainaugurować nowe, wiosenne menu.

Czy organizujecie jeszcze coś oprócz tych kulinarnych spotkań?

Roman Kosmalski: Szykujemy się już aktywnie na letni sezon na Młyńskiej12, ponieważ każda pora roku w tym obiekcie, zarówno na zewnątrz i wewnątrz, wygląda zupełnie inaczej. Poza kuchnią widoczne są zmiany wizualne. W ciepłe dni dostępne jest patio restauracji, otoczone zielenią, oliwkami, które puszczają pąki. Do tego też się trzeba przygotować. Ten sezon jest w Poznaniu mniej aktywny, jeśli chodzi o wyjścia do restauracji, ale za to bardziej oblegane są miejsca, gdzie można posiedzieć przy winie, dobrym alkoholu, koktajlu.

Małgorzata Walczak: W sezonie wiosenno-letnim odbywa się też najwięcej wesel, na których organizację również aktywnie się przygotowujemy. Oferty już w toku. Cała koncepcja „Wedding by Młyńska” łącznie z salonem sukien ślubnych została przemyślana i wdrożona tak, aby zaspokoić kompleksowo potrzeby młodych par. To również bardzo ważny aspekt naszej działalności.

Agnieszka Małkiewicz: Zrobiliście też duży, aktywny krok, by wyjść naprzeciw potrzebom branży i zdecydowaliście się na zorganizowanie afterparty po konferencji gastronomicznej MADE RESTAURANT. Skąd taka decyzja, jaki macie cel, żeby gościć u siebie branżę?

Roman Kosmalski: Jeśli chodzi o cały nasz koncept Młyńska12, jesteśmy wciąż w fazie intensywnego rozwoju, dlatego chcemy jak najczęściej pokazywać to miejsce, co dzieje się m.in. dzięki działaniom Gosi, a więc wszystkim organizowanym przez nią eventom i wydarzeniom. To pozwala nam otwierać się na nowe grupy gości. Podobnie jest w przypadku afterparty. Chcemy pochwalić się naszą przestrzenią, pokazać, że w Poznaniu można zrobić coś interesującego na skalę polską, a może nawet europejską, ponieważ część inspiracji przychodzi do nas na przykład z Barcelony, Berlina czy Mediolanu. Zanim otworzyliśmy Młyńską12, dużo jeździliśmy, przyglądaliśmy się i dyskutowaliśmy, jak powinno to wszystko wyglądać. Reakcje gości najczęściej są bardzo pozytywne, a nawet entuzjastyczne.

Małgorzata Walczak: Wrócę jeszcze do tego, co Roman powiedział na początku rozmowy – że siła tkwi w budowaniu pewnych rzeczy razem i tak jak w przypadku Poznańskich Kucharzy Razem, podobnie jest z afterparty dla branży. Pokazujemy nasze miejsce, ale jednocześnie budujemy poczucie jedności, możemy się wzajemnie inspirować. Wierzę, że jeśli będziemy działać razem, przy okazji uczyć się od siebie nawzajem, to na pewno wszystkim nam to wyjdzie na dobre, dlatego serdecznie zapraszamy już 19 marca o 19:00 wszystkich uczestników konferencji MADE RESTAURANT.

Zapisz mnie do newslettera FOR (możesz się wypisać w dowolnym momencie). Zaznaczenie oznacza akceptację regulaminu,