Musimy połączyć siły, by uwrażliwiać rynek gastronomiczny - FOR Talks

Musimy połączyć siły, by uwrażliwiać rynek gastronomiczny

Takim wnioskiem zakończyło się kolejne spotkanie restauratorów w ramach inicjatywy MADE Travel FOR Liebherr. Tym razem, w gronie restauratorów, w gościnnych progach Bistro de Paris, rozmawialiśmy na trudny, ale ważny temat, jakim są wszelakie zaburzenia odżywiania oraz odpowiedzialność branży wobec tego problemu. Nadrzędnym celem restauratorów i ich zespołów powinno być budowanie dobrej atmosfery, komfortu, akceptacji przy posiłku i w czasie wizyty w restauracji. Gospodarzem pierwszej tej jesieni biznesowej kolacji był restaurator Michel Moran.

 

MADE Travel FOR Liebherr to cykl kameralnych spotkań właścicieli restauracji, managerów, szefów kuchni, mediów oraz specjalistów, którzy angażują się w istotne dla biznesu gastronomicznego tematy. Tym razem zebraliśmy się w restauracji Bistro de Paris, by rozpocząć dyskusję na społeczny i wyjątkowo trudny, bo osobisty dla gospodarza Michela Morana temat. Szef Kuchni jest szczególnie wrażliwy na wszelkie problemy związane z zaburzeniami odżywiania i czuje potrzebę poszukiwania rozwiązań w tym zakresie, ponieważ taka choroba dotknęła jedno z jego dzieci.

Początek nie był łatwy – zaproszeni goście nie do końca zgadzali się z tym, że to właśnie gastronomia ma szansę coś zmienić w temacie zaburzeń odżywiania. Podczas burzliwej dyskusji okazało się jednak, że wszyscy czujemy podobnie – branża, która przecież jest o jedzeniu i wszystkim wokół niego – powinna być w tym temacie w pełni świadoma i opiniotwórcza. Co więcej – jej misją winno być inicjować działań w kierunku promowania zdrowego odżywiania, a także ustalenie etycznego modelu zachowania wobec osób, które mają problemy w tym zakresie, a są gośćmi restauracji.

Temat przyszedł po tym, jak Karolina Otwinowska, zmagająca się z zaburzeniami jedzenia, autorka książek o tej tematyce, poprosiła mnie o wsparcie dla jej Fundacji “Głód nie na żarty”. Szukaliśmy przestrzeni do zaangażowania branży i ruszyliśmy z tematem. Michel Moran będzie też gościem konferencji Made For Restaurant w Warszawie i opowie o wnioskach ze spotkania. Chcemy poruszyć rynek do dalszej dyskusji i wzbudzić poczucie odpowiedzialności. – podsumowała Agnieszka Małkiewicz z FOR Solutions.  

W dyskusji, która odbyła się w ramach cyklu spotkań MADE Travel FOR Liebherr, udział wzięli:

Michel Moran – gospodarz spotkania, który w szczerej rozmowie opowiedział o zmaganiach swojej córki z anoreksją, która gotowanie postrzega w terapeutyczny sposób. Samą anoreksję określił jako chorobę duszy, a nie jedzenia. Prowadzenie rozmów z ludźmi z rożnych środowisk, wykonujących rożne zawody, ale połączonych przez jedno zainteresowanie – jedzenie, pozwala spojrzeć na problem nawyków żywieniowych Polaków z rożnych perspektyw. W Polsce coraz więcej ludzi troszczy się o swoje zdrowie, dlatego przed restauratorami staje wyzwanie, nie tylko tworzenia dobrego jakościowo jedzenia, ale też edukowania ludzi – gości, ponieważ w większości przypadków to właśnie zła dieta plus podłoże emocjonalne i niska jakość produktów powodują wiele chorób, w tym właśnie anoreksję i bulimię. Jednak, jak pokazało spotkanie – jesteśmy na dobrej drodze i chcemy to zmienić. 

Agata Ziemnicka, dietetyczka, jedna z założycielek Fundacji Kobiety bez diety: Zaproszenie przez branżę gastronomiczną na spotkanie o zaburzeniach odżywiania i ich potencjalnym ograniczaniu… było dla mnie zaskoczeniem, ale też rozbudzeniem nadziei, o którą ostatnio trudno w kwestii tych chorób. W czasach, gdy służba zdrowia w Warszawie zamyka jeden z lepszych oddziałów psychiatrycznych, w którym leczyło się dzieci z zaburzeń odżywiania, właściciele restauracji, szefowie kuchni i PR-owcy zajmują się problemem, który ma wielki związek z jedzeniem, ale raczej nie z nimi. Zaangażowanie w dyskusje, pokonanie ekonomicznych trudności, wielka otwartość na edukację oraz uszanowanie potrzeb rodzin chorych i jednocześnie zdrowych, daje duży napęd do działań fundacji. Mamy jeszcze wiele do zrobienia, a chęci i serce są „na talerzu”. Była to dla mnie bardzo pouczająca lekcja poczucia sprawstwa i współpracy transbranżowej. Może zrobimy razem rewolucje. Oddolnie. Na pewno trzeba wyjść szerzej – edukować, mówić o zaburzeniach, dawać poczucie bezpieczeństwa.

Malka Kafka, restauratorka i promotorka zdrowego trybu życia przedstawiła swoją wizję – osoby, która od lat nie je mięsa, ale nie odmawia sobie wizyt w restauracjach. Zwróciła uwagę na rolę dobrej, dyskretnej obsługi, która daje gościom poczucie akceptacji i bezpieczeństwa. W jej restauracjach ludzie mogą czuć się swobodnie, po prostu być sobą.

Jarosław Walczyk, Prezes Klubu Szefów Kuchni – zwrócił uwagę na konieczność zaangażowania władz w ten proces, co nada mu rozgłosu i sprawczości. 

Ewa Góralska, przybliżyła wszystkim kwestie zaburzeń odżywiania z osobistej perspektywy, ponieważ jej córka zmaga się z anoreksją. Tłumaczyła zebranym, że ta choroba nie jest “o jedzeniu”, ale bardziej o niezaspokojonych potrzebach psychicznych. Podkreśliła, że najważniejsze jest, by osoby dotknięte tymi chorobami czuły się akceptowane. 

Radosław Fischbach, Dyrektor Gastronomii Nosalowy Dwór, zwrócił uwagę na konieczność edukacji dwustronnej. Przy tak dużych obiektach, jak Nosalowy Dwór, którym zarządza, pewnych rzeczy nie da się zrobić. Goście powinni mieć tego świadomość i dopasować swoje oczekiwania do możliwości lokalu. Sprostanie ograniczeniom i modom żywieniowym nie jest takie proste ze względu na możliwości organizacyjne kuchni i zasoby ludzkie. Poparł go w tym Michel Moran, choć kolacja przygotowana tego wieczoru przez niego w perfekcyjny sposób sprostała zróżnicowanym potrzebom żywieniowym gości: wege, bez glutenu, bez cukru.   

Katia Roman-Trzaska, Prezes Fundacji Samodzielność od Kuchni w piękny sposób trzymała dyskusję na właściwym torze. Jako właścicielka szkoły gotowania dla dzieciaków i założycielka Fundacji uczącej dzieci z domu dziecka zaradności kulinarnej, na co dzień nie tylko mówi, że da się coś zrobić, ale też udowadnia to i po prostu działa.  

Katarzyna Harmony, blogerka parentingowo-lifestylowa obiecała również podjąć temat na swoim blogu, gdzie promuje zdrowy tryb życia, samoakceptację oraz radość życia, które powinny być tak oczywistymi elementami wizyty w restauracji. 

Agnieszka Radzikowska, Dyrektor ART Hotel podkreśliła, że stara się zachęcać swój zespół do podejmowania tematów i wydarzeń ciekawych dla dzieci, aby już od małego “jedzenie” było dla nich przyjemnością. 

Daria Pawlewska, redaktor naczelna magazynu KUKBUK, który traktuje o przyjemności jedzenia, podpisała się mocno pod inicjatywą. Ze swojej strony na łamach magazynu zaprezentuje relację ze spotkania, zarażając inicjatywą szersze grona. 

To spotkanie było zdecydowanie najtrudniejszym z dotychczasowych w ramach MADE Travel FOR Liebherr, ale wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że było niezwykle potrzebne. W pojedynkę nie mamy wystarczającego zasięgu, ale jednocząc siły możemy wspólnie uwrażliwiać rynek i sprawiać, że wizyta w restauracji będzie przyjemnością, dostępną dla każdego, bez wyjątku. Wszyscy w Liebherr czujemy misję związaną z inicjowaniem takich ważnych rozmów – powiedziała Aleksandra Batko, przedstawicielka marki Liebherr.

       

Projekt MADE Travel FOR Liebherr realizowany jest we współpracy z marką Liebherr, producentem wysokiej jakości sprzętu chłodniczego. Do tej pory spotkania połączone z dyskusjami odbyły się, m.in. w Opasłym Tomie, Senses, Domu Wódki, Starym Domie i Szarej Gęsi.

Następna biznesowa kolacja odbędzie się już 4 listopada w Restauracji CUCINA w Poznaniu.

 ***

Organizator:

FOR Solutions

FOR Solutions to agencja komunikacji i kreowania wydarzeń dla branży Food & HORECA. FOR Solutions to parasolowa marka dla działań PR i marketing dotychczas prowadzonych pod flagą MADE. W swojej codziennej pracy agencja FOR buduje strategie marketingowe, zajmuje się działaniami PR, obmyśla niestandardowe wydarzenia, inicjuje spotkania i buduje relacje, które pozwalają Klientom rozwijać ich biznes. W tym celu stworzono MADE FOR Restaurant, cykl biznesowych spotkań, które będą rozwijane z jeszcze większą determinacją pod parasolem marki FOR.

FOR Solutions kładzie nacisk na integrację branży. Projektuje wydarzenia tak, by stwarzać przestrzeń do networkingu oraz wymiany doświadczeń i inspiracji. Dlaczego? Bo według FOR Solutions HORECA to przede wszystkim ludzie. A FOR Solutions to miejsce, gdzie wychodzi się poza granice standardowych działań marketingowych.

www.forsolutions.pl

***

Mecenas projektu:

Liebherr – Jakość. Design. Innowacja.

Liebherr od ponad 60 lat definiuje najwyższe standardy w dziedzinie chłodnictwa. Tworzy urządzenia wyróżniające się zaawansowanymi technologiami i nowoczesnym designem. Wachlarz produktów obejmuje zarówno urządzenia profesjonalne jak i domowe. Liebherr kładzie nacisk na ciągłą optymalizację efektywności energetycznej urządzeń przy jednoczesnym skupieniu się na jakości komponentów. Dlatego projektowanie i produkcja ważnych podzespołów odbywają się we własnych fabrykach m.in w Niemczech i Austrii. Grupa Liebherr kształtuje postęp technologiczny w wielu innych obszarach. Jest czołowym producentem maszyn budowlanych i górniczych, turbin wiatrowych, żurawi morskich oraz rozwiązań transportowych, w tym lotniczych. Wymiana wiedzy i doświadczeń między spółkami zwiększa wewnętrzną innowacyjność. Firma zarządzana przez członków rodziny Liebherr posiada ponad 130 przedstawicielstw i zatrudnia ponad 43 000 pracowników w 50 krajach.

***

Fore. Living Solutions

Fore. Living Solutions (dawniej AGED) od 1992 roku specjalizuje się w dystrybucji sprzętu AGD klasy premium. Wszystkie oferowane marki to międzynarodowi liderzy w swoich grupach produktowych. Obecnie firma dystrybuuje urządzenia marek: LIEBHERR (sprzęt chłodniczy do zastosowań domowych i profesjonalnych: chłodziarki, zamrażarki, winiarki, urządzenia laboratoryjne i piekarnicze), DYSON AIRBLADE (innowacyjne suszarki do rąk), NIVONA (automatyczne ekspresy do kawy), BLUEAIR (oczyszczacze powietrza ze Szwecji), YESOVENS (piece konwekcyjno-parowe), INTRA (skandynawskie urządzenia sanitarne).  http://fore.pl/pl/

Kontakt:

Aleksandra Batko
B2B Sales Director
Fore. Living Solutions
aleksandra.batko@fore.pl
tel. 608632687

Zapisz mnie do newslettera FOR (możesz się wypisać w dowolnym momencie). Zaznaczenie oznacza akceptację regulaminu,

FreshMail.pl