Tylko poprzez współpracę, wymianę wiedzy i doświadczeń możemy rozwijać branżę gastronomiczną w Polsce. Rozmowa z Marcinem Derą - FOR Talks
Selgros Cash&Carry, Transgourmet

Tylko poprzez współpracę, wymianę wiedzy i doświadczeń możemy rozwijać branżę gastronomiczną w Polsce. Rozmowa z Marcinem Derą

Sytuacja związana z pandemią COVID-19 pokazała, jak ważne jest abyśmy – jako branża, mówili jednym głosem, jednoczyli się i wspierali – mówi Marcin Dera, Dyrektor ds. Gastronomii w Transgourmet Polska. Jak firmy Selgros Cash&Carry i  Transgourmet poradziły sobie z kryzysem wywołanym pandemią? Skąd pomimo własnych strat, siły i chęci do pomocy restauratorom? Poniżej rozmowa z ekspertem branży HORECA, a w niej m.in. o programie pomocowym dla restauracji.

 

Jakie działania podjęła firma Transgourmet i Selgros Cash&Carry w celu ratowania polskich restauratorów (swoich klientów)?

Marcin Dera: Kluczowe było dla nas zapewnienie ciągłości i najwyższej jakości dostaw, zgodnie z wytycznymi GIS, związanymi z bezpieczeństwem. Następnie, analizując sytuację na rynku i przewidując długofalowe konsekwencje wprowadzonych ograniczeń, rozpoczęliśmy prace nad przygotowaniem planu, który pozwoli niwelować negatywne skutki pandemii COVID-19 w branży HORECA i stopniowo przywracać stabilność finansową naszym klientom i partnerom. 12 maja br., miałem przyjemność przedstawić program wsparcia dla gastronomii „ReStart” podczas Konferencji Kryzysowej on-line MADE FOR Restaurant „Sztuka Przetrwania”. W ramach projektu, w skład którego wchodzi szereg rozwiązań mających na celu wszechstronne wsparcie dla naszych klientów prowadzących bardzo zróżnicowane działalności w branży HORECA, zaplanowaliśmy  różnorodne działania. Należą do nich, m.in. inwestycja w pakiet akcji ReStart, czyli jeszcze lepsza oferta cenowa i bonusy, marketingowe wsparcie naszych klientów, elastyczne podejście do limitów kredytowych oraz wsparcie w postaci edukacji, czyli bogata i różnorodna oferta szkoleń i warsztatów przygotowanych we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego, Instytutem Kulinarnym Transgourmet oraz szkołami gastronomicznymi w całej Polsce. Jako Transgourmet i Selgros chcemy inwestować w edukację i w wielowymiarowe zarządzanie biznesem, które jest kluczowe nie tylko w obecnej sytuacji, ale zaprocentuje także w przyszłości. Oferta szkoleń obejmujących zarówno wsparcie merytoryczne, jak i wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu kulinariów, będzie bezpłatna do końca 2021 roku.

 

Czy restauratorzy chętnie korzystali z pomocy?

Restauratorzy reagują entuzjastycznie na nasze propozycje. Przygotowane wsparcie jest zróżnicowane, dopasowane do rynku, potrzeb naszych klientów oraz sytuacji, w której się znaleźli. Lojalność oraz zaufanie, którym obdarzają nas klienci są dowodem na to, że widzą w Transgourmet i Selgros solidnego partnera i stabilnego dostawcę.
Sytuacja, która stała się wyzwaniem dla branży, spowodowała zacieśnienie naszych relacji z klientami. Stawiamy na wspólne wypracowywanie rozwiązań oraz elastyczność w kwestii warunków płatności i spłat należności. Chcemy, aby nasi klienci mieli pewność, że wspieramy ich i traktujemy indywidualnie.

Transgourmet i Selgros z pewnością również ucierpiały biznesowo przez pandemię. Czego sytuacja, w której znaleźliśmy się od marca Was nauczyła?

Nauczyliśmy się przede wszystkim szybkiego reagowania na bieżące potrzeby i wzmocniliśmy umiejętność pracy zespołowej.  To dzięki wypracowanym wspólnie rozwiązaniom i długofalowej strategii mogliśmy w sposób ciągły zapewniać obsługę branży HORECA oraz zaoferować wsparcie w formie programu ReStart. Naszym priorytetem od początku było zadbanie o naszych pracowników, partnerów i klientów, za których czujemy się odpowiedzialni. Wierzymy, że dzięki silnemu partnerstwu rynek gastronomiczny ma szansę szybciej powrócić do czasów sprzed pandemii.

 

Co Wam sprawiło i wciąż sprawia największą trudność w funkcjonowaniu podczas pandemii COVID-19?

Jako Transgourmet i Selgros czujemy się odpowiedzialni za naszych klientów i cały personel. Szybkie reagowanie i ukierunkowane działania, które podjęliśmy wymagają wielu nakładów pracy, zaangażowania wszystkich zatrudnionych oraz współpracy z branżą. Cieszymy się, że w tym czasie możemy liczyć na naszych pracowników, którzy codziennie stają na wysokości zadania oraz, że pomimo ograniczeń wdrażamy rozwiązania służące powrotowi do nowej rzeczywistości i odbudowaniu stabilności finansowej klientów.

Skąd pomimo własnych strat, siły i zasoby na pomoc innym?

Decyzja o wsparciu rynku gastronomicznego była naturalna. Jesteśmy częścią branży HORECA. W naszej wieloletniej historii niejednokrotnie udowodniliśmy, że jesteśmy stabilnym partnerem dla naszych dostawców oraz klientów. Jesteśmy przekonani, że w trudnej sytuacji, w jakiej znalazła się cała branża gastronomiczna, postawa właśnie takich firm jak nasza, będzie miała kluczowe znaczenie dla tego, jak szybko rynek odżyje. Od naszych klientów mamy informacje, że doceniają naszą inicjatywę, co jest dla nas największą nagrodą i motywacją do dalszych działań.

Dlaczego nasza branża powinna działać RAZEM?

Sytuacja związana z pandemią COVID-19 pokazała, jak ważne jest byśmy jako branża mówili jednym głosem, jednoczyli się i wspierali. Dzięki takim wydarzeniom jak Konferencja Kryzysowej on-line MADE FOR Restaurant możemy wspólnie znajdować rozwiązania problemów, przed którymi stanęli restauratorzy z całego kraju, ponieważ tylko poprzez współpracę, wymianę wiedzy i doświadczeń możemy rozwijać branżę gastronomiczną w Polsce.

Selgros Cash&Carry, Transgourmet

***

Transgourmet Food Serwis to marka zaopatrująca z pomocą własnej floty ciężarówek klientów gastronomicznych z centralnej Polski z nowoczesnego magazynu zlokalizowanego w Ożarowie Mazowieckim pod Warszawą.

Selgros Cash&Carry to ogólnopolska sieć samoobsługowych hal handlowych, oferująca najwyższą jakość i świeżość produktów oraz pełne zaopatrzenie pod jednym dachem dla osób prowadzących działalność gospodarczą, klientów z branży HoReCa oraz indywidualnych. Wszechstronna oferta hal Selgros Cash&Carry to jeden z najszerszych asortymentów na rynku. Selgros posiada 18 hal handlowych w całej Polsce,  zlokalizowanych w: Białymstoku, Bytomiu, Gdańsku, Gliwicach, Lublinie, Łodzi (2 hale), Katowicach, Krakowie, Poznaniu (gdzie mieści się także Centralne Biuro Firmy), Radomiu, Szczecinie, Warszawie (4 hale) i we Wrocławiu (także 2 hale).

Marki handlowe Transgourmet i Selgros Cash&Carry należą do Transgourmet Polska. Spółka jest częścią międzynarodowego holdingu zajmującego się hurtową sprzedażą produktów żywnościowych. Udziałowcem Transgourmet Holding SE jest COOP – druga co do wielkości w Europie szwajcarska grupa handlu artykułami spożywczymi. www.transgourmet.pl www.selgros.pl

Zapisz mnie do newslettera FOR (możesz się wypisać w dowolnym momencie). Zaznaczenie oznacza akceptację regulaminu,

FreshMail.pl