RAPORT RYNKOWY MADE 2018 – Inauguracja
W którym kierunku pędzi polska i światowa gastronomia?
Warszawa, 02.02.2018 – Zespół MADE aktywnie wszedł w 2018 rok! Właśnie dzisiaj odbywa się premiera pierwszej części Raportu MADE „BĄDŹ 3 KROKI PRZED”, w którym podsumowujemy trendy i kierunki polskiej oraz światowej gastronomii na 2018 rok. Jednocześnie rusza kampania zmieniająca „podupadły” wizerunek zawodu kelnera w Polsce. To według badań opinii rynkowej największy problem współczesnej polskiej gastronomii.
Raport MADE powstał, aby ułatwić życie restauratorom i wskazać im różne kierunki, w które mogą skierować swój biznes, aby prężnie się rozwijał. Bycie na czasie z trendami i nowinkami branżowymi pozwala nie tylko na sprawne poruszanie się po meandrach rynku, ale również na uznanie w oczach gości, dzięki znajomości ich potrzeb oraz utrzymanie rentowności restauracji dzięki znajomości aktualnych technik zarządzania.
Katarzyna Derdzińska, Zarząd MADE pisze w wstępie do raportu:
„Wyszukaliśmy ciekawostki, zatrzymaliśmy się na nieoczywistościach, skupiliśmy na drobiazgach, które w tym szczególnie wrażliwym biznesie odpowiadają za sukces. Szukaliśmy wartości dodanej, która wyróżnia i pozwala na osiągnięcie przewagi rynkowej. Zbadaliśmy otoczenie rynkowe. Zatrzymaliśmy się na nowych gustach gości, aby ułatwić zrozumienie ich stale zmieniających się potrzeb. Niektóre wskazówki są do zaadoptowania już dzisiaj, a niektóre pokazują, że warto trzymać rękę na technologicznym i marketingowym pulsie.”
Raport składa się z dwóch części Świat i Polska. Pierwsza część raportu MADE została poświęcona wszystkim zjawiskom, które rozpalają wyobraźnię branży gastronomicznej na świecie w dziedzinie zarządzania i HR, nowych technologii, profilu współczesnego gościa, marketingu, doświadczeniu gościa i nowinkach w menu. Druga część RAPORTU MADE z kolei sprawdza, jak poruszone w części pierwszej zagadnienia wybrzmiewają na polskim rynku.
Raport przygotowano w oparciu o sporządzone przez czołowe zagraniczne agencje consultingowe i reklamowe, jak Baum+Whiteman czy J. Walter Thompson, a także o doświadczenia zespołu MADE zdobyte m.in. w codziennej pracy oraz podczas licznych branżowych konferencji w Polsce i na świecie. W zeszłym roku oprócz największych miast w kraju, zespół MADE odwiedził między innymi Madryt, Londyn, Seul, Mediolan, Berlin, Malagę czy Barcelonę. Z każdej podróży przywieziono: wiedzę i inspiracje, które zostały zawarte w raporcie. Wzbogacają go również komentarze polskich i światowych restauratorów, szefów kuchni, dostawców, konsultantów i naukowców związanych z gastronomią.
Inauguracja raportu dotyczącego świata odbywa się 2 lutego podczas konferencji prasowej Made w Warszawie, a druga część dotycząca części polskiej zostanie zaprezentowana po raz pierwszy 19 marca w Concordia Design w Poznaniu, podczas konferencji MADE RESTAURANT POZNAŃ „BĄDŹ 3 KROKI PRZED I ZARABIAJ”.
Agnieszka Małkiewicz, Zarząd MADE pisze we wstępnie do raportu:
„Zbierając materiał do polskiej części raportu odwiedziliśmy polskie miasta: poza Warszawą to Kraków, Gdańsk, Wrocław i Poznań, tam odbywają się spotkania liderów branży w ramach MADE RESTAURANT. Dzięki temu mamy informacje z pierwszej ręki. Dla nas była to świetna okazja, aby przyglądać się najlepszych restauracjom, rozmawiać, obserwować i być blisko praktyków, którzy odnoszą sukces. Tą rodzimą część swoistego dziennika/raportu biznesowego MADE otrzymacie Państwo w marcu. Podczas konferencji w Poznaniu, którą inaugurujemy tegoroczną podróż po restauracyjnej Polsce.”
….
W nowym roku rusza też zupełnie nowa kampania: „DO USŁUG – NOWI KELNERZY”, która została podjęta w ramach odpowiedzi na „krzyczące” potrzeby rynku. Zainspirowani rozmowami z restauratorami zaniepokojonymi trudnością ze znalezieniem ambitnych i zmotywowanych pracowników, zespół MADE postanowił zająć się tematem serwisu kelnerskiego. W końcu jak mówi Łukasz Okuniewicz, kelner w restauracji Fat Buddha Restaurant & Lounge: „Kelner jest wizytówką restauracji”. To od jego zaangażowania i uwagi poświęconej gościom zależy często ich zadowolenie i chęć powrotu, czyli tak zwane „Guest Experience”. Ich kwalifikacje i umiejętności sprzedażowe mają bezpośredni wpływ na wyniki finansowe restauracji. Należy pamiętać, że kelnerzy w restauracji są równie ważni jak kucharze, wymagają więc równoważnej uwagi restauratorów, managerów i rynku. Kampania ma zasygnalizować potrzebę zmian, podnieść rangę profesji kelnera, aby nie kojarzyła się tylko z pracą tymczasową wykonywaną przez studentów, ale pełnym możliwości i szans na rozwój zawodem.
Raport MADE do ściągnięcia na www.made.org.pl/raport-made/
Więcej informacji: Anna Szczotka, marketing i PR koordynator, Made – Food & Horeca Solutions, tel. 691 294 512 , E-mail: asz@madesolutions.com.pl
*
Made Food & Horeca Solutions
Jesteśmy zespołem wyspecjalizowanym w budowaniu przewagi rynkowej naszych klientów i rozwoju biznesu w branży HORECA. Wspieramy naszych partnerów (restauracje, hotele i dostawców) w rozwiązywaniu problemów w zakresie zarządzania ludźmi (HR), podpowiemy, jak zwiększyć obroty (Rozwój biznesu) i znamy sprawdzone sposoby, jak skutecznie przykuć i utrzymać uwagę ich klientów (Marketing).
Wyróżnia nas dogłębna znajomość trendów oraz branży w Polsce i na świecie, sieć kontaktów oraz bezpośredni dostęp do wiedzy naszych ekspertów – najskuteczniejszych praktyków i biznesmenów na rynku HORECA. Sprawnie łączymy wiedzę i praktykę z obszarów HR, Marketing & PR, rozwoju biznesu i sprzedaży. Gdy przystępujemy do kreowania rozwiązań myślimy strategicznie i procesowo, dążymy do synergii.
MADE SOLUTIONS: http://madesolutions.com.pl/
MADE PROGRESS: http://madeprogress.pl/
MADE RESTAURANT: https://maderestaurant.pl/
MADE TALKS: http://madetalks.pl/