To będzie specjalna edycja MADE FOR Restaurant. Przygotowywana w ścisłej współpracy z miastem Kraków, które otrzymało tytuł Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019. W wyniku wspólnych działań na scenie pojawi się Ana Roš, słoweńska szefowa kuchni, uznana za najlepszą na świecie przez kapitułę konkursu The World’s 50 Best Restaurants. Jej wykład będzie częścią bogatego programu tego biznesowego spotkania współtworzonego z takimi partnerami merytorycznymi jak Akademia Leona Koźmińskiego oraz Guest Experience Think Tank Academy. Tematyka konferencji krążyć będzie wokół zagadnienia innowacji w gastronomii, a uczestnikami będą liderzy branży. Szczegóły programu oraz bilety na wydarzenie dostępne na stronie: http://forsolutions.pl/konferencje-gastronomiczne/made-for-restaurant-krakow-2019/
Warszawa, 21.02.2019 r
Hasłem przewodnim cyklu tegorocznych konferencji MADE FOR Restaurant jest Innowacja w gastronomii – biznes czy prowokacja? Konferencja odbędzie się 12 kwietnia br. w Krakowie i otworzy cykl tegorocznych spotkań planowanych również we Wrocławiu, Trójmieście i Warszawie. Poza Aną Roš na scenie w Krakowie pojawią się liczni eksperci, którzy przygotowali nie tylko wykłady, ale również angażujące uczestników warsztaty. Odbędą się liczne degustacje i spotkania handlowe..
Oczywiście, nie każda innowacja jest warta wprowadzania do własnego biznesu – jednak wiedza o jej istnieniu pozwala podejmować świadome decyzje i wybory oraz rozumieć rynek, w którym przyszło nam funkcjonować. Widzimy, że na świecie wiele uwagi poświęca się obecnie „niekulinarnym” aspektom gastronomii – liczą się ludzie, technologie, troska o środowisko i transparentność. Takie myślenie jest nam bliskie i dlatego nasze spotkania nie są o gotowaniu, ale o biznesie w naszej branży – mówi Agnieszka Małkiewicz, Prezes Zarządu FOR Solutions, organizator konferencji.
To już trzecie spotkanie MADE FOR Restaurant w Krakowie, jednak tegoroczna edycja ma charakter specjalny. Dzięki współpracy z Krakowem – Europejską Stolicą Kultury Gastronomicznej 2019 konferencja zyskała wymiar międzynarodowy.
Kraków od wieków był miejscem spotkań przy stołach. Spotykali się królowie, kupcy handlujący przyprawami i mieszkańcy je kupujący, mieszczanie odwiedzający kawiarnie, cukiernie, albo organizujący w domach towarzyskie wieczory – mówi Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału ds. Turystyki w Urzędzie Miasta Krakowa. – Korzystając z nadanego nam tytułu Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej, chcielibyśmy nawiązać do tych tradycji i wykorzystać szansę na wykreowanie kulinarnego produktu turystycznego inspirowanego dziedzictwem gastronomicznym Krakowa. Dlatego w programie wydarzeń znajdują się zarówno wydarzenia adresowane do szerokiego grona odbiorców, jak i projekty branżowe i edukacyjne, których celem jest zachęcenie lokalnej gastronomii do odkrywania właśnie kulinarnego dziedzictwa Krakowa i jego okolic. Chcemy też podkreślić międzynarodowy wymiar tego wyróżnienia, między innymi poprzez zapraszanie do Krakowa sław europejskiej gastronomii, w czym łączymy siły Miasta i FOR Solutions.
Gwiazdą spotkania będzie Ana Roš – najlepsza szefowa kuchni na świecie wg kapituły The World’s 50 Best Restaurants. Opowie o swojej drodze do wizerunkowego i biznesowego sukcesu. Udział w konferencji zapowiedzieli już przedstawiciele zagranicznych mediów, których organizatorzy chcą zaprosić do debaty. Poruszane tematy będą krążyć wokół innowacji m.in. produktów, technologii, zarządzania oraz marketingu w gastronomii.
Patronem wydarzenia jest Akademia Leona Koźmińskiego, która niebawem otwiera nowy kierunek studiów podyplomowych dla managerów HORECA. Jak informuje Adrian Łukaszewicz, opiekun merytoryczny studiów: „Studia adresowane są zarówno do osób już związanych z branżą, jak i tych którzy chcieliby rozpocząć karierę w sektorze Horeca. Ich istotą jest to, że są to studia z zakresu zarządzania ze specjalizacją branżową, realizowane w najlepszej w Polsce szkole biznesowej. Do tego dochodzą warsztaty kulinarne, które będą się odbywać w Instytucie Kulinarnym Selgros Transgourmet. Sam program studiów oraz grono specjalistów z branży, którzy jako wykładowcy wezmą udział w przedsięwzięciu, gwarantuje zdobycie zarówno wiedzy o charakterze ogólnobranżowym, jak i specjalistycznym, dotyczącej poszczególnych typów gastronomii. Wśród wykładowców są zarówno polscy jak i zagraniczni specjaliści z sieci restauracyjnych, hotelarze oraz znani restauratorzy.” Ci sami eksperci staną na scenie MADE FOR Restaurant, aby dać próbkę swojej wiedzy.
Wsparcie merytoryczne dla całego cyklu konferencji MADE FOR Restaurant zaoferował także Paweł Kałużny oraz grono ekspertów zaangażowanych w jego nowy projekt Guest Experience Think Tank Academy. Między innymi za jego sprawą po raz pierwszy na szeroką skalę zostanie podjęty gorący temat rozwoju branży barmańskiej w Polsce.
Program konferencji
O innowacyjnych rozwiązaniach w gastronomii podczas MADE FOR Restaurant w Krakowie opowiadać będą:
- Ana Roš, szefowa kuchni restauracji Hiša Franko przedstawi swoją drogę na szczyt listy The World 50 Best Restaurants oraz odpowie na pytanie czy i w jaki sposób tytuł ten przekłada się na biznes?
- Krzysztof Kaliciński, Business Development & Operations Director sieci Green Caffè Nero przybliży zagadnienie employer brandingu.
- Paweł Kałużny, CEO Guest Experience Think Tank Academy opowie czym jest gastrofizyka oraz skąd się wzięła. Odpowie na pytania czy zmieniając sztućce na cięższe lub oświetlenie na cieplejsze, można sprawić, że danie będzie naszemu gościowi smakowało bardziej?
- Katarzyna Derdzińska, MADE Progress poruszy modne zagadnienie grywalizacji – jako innowacyjne podejście do pracownika oraz inne trendy w zarządzaniu pracownikami w gastronomii.
- Maciej Piwko, Co-Founder aplikacji Everytap przedstawi systemy rezerwacji online oraz ich korzyści finansowe i marketingowe. Czy warto inwestować w tego typu rozwiązania?
- Adam Drozdowski, Dyrektor Zarządzający Partner Center opowie, czy wina ekologiczne, wegańskie, biodynamiczne są marketingowym wymysłem, czy must be w karcie win?
- Katarzyna Młynarczyk, CEO Agencji Socjomania, współwłaścicielka restauracji Handelek opowie, czym jest kokreacja w gastronomii oraz jak wykorzystać jej potencjał na poziomach – klient, pracownik, wspólnik, w biznesie i w social mediach.
Uczestnicy konferencji dowiedzą się także:
- Jaką funkcję może spełniać neuromarketing w budowaniu menu? Jakie są związki technologii i smaku?
- Na czym polega innowacja produktowa w kuchni restauracyjnej?
Szczegółowy program konferencji, lista ekspertów i tematów są sukcesywnie uzupełniane na stronie: http://forsolutions.pl/konferencje-gastronomiczne/made-for-restaurant-krakow-2019/
Sprzedaż biletów na wydarzenie już trwa. Do 27.02.2019 można je nabyć w niższej, promocyjnej cenie.
***
ORGANIZATOR
FOR Solutions
FOR Solutions to agencja komunikacji i kreowania wydarzeń dla branży HORECA. FOR Solutions to parasolowa marka dla działań PR i marketing dotychczas prowadzonych pod flagą MADE.
To właśnie marketing i PR stanowią 80% pracy i 100% doświadczenia, które agencja wykorzystuje, pomagając budować swoim Klientom silne marki, tak firmowe, produktowe jak i osobiste. Wspólnie z Klientami z branży HORECA poszukiwane są wyróżniki definiujące ich działania jako innowacyjne i inspirujące branżę. Następnie są one opakowywane w przemyślane projekty komunikacji.
W swojej codziennej pracy agencja FOR buduje strategie marketingowe, zajmuje się działaniami PR, obmyśla niestandardowe wydarzenia, inicjuje spotkania i buduje relacje, które pozwalają Klientom rozwijać ich biznes. W tym celu stworzono MADE FOR Restaurant, cykl biznesowych spotkań, które będą rozwijane z jeszcze większą determinacją pod parasolem marki FOR.
FOR Solutions kładzie nacisk na integrację branży. Projektuje wydarzenia tak, by stwarzać przestrzeń do networkingu oraz wymiany doświadczeń i inspiracji. Dlaczego? Bo wg FOR Solutions HORECA to przede wszystkim ludzie. A agencja FOR to miejsce, gdzie wychodzi się poza granice standardowych działań marketingowych.
MADE FOR RESTAURANT
MADE FOR RESTAURANT to Biznesowa Platforma rozwoju dla liderów i decydentów branży gastronomicznej. To cykliczne, lokalne spotkania organizowane w największych aglomeracjach Polski. Podczas wydarzeń MADE FOR Restaurant w ciągu jednego roku spotyka się około 1000 przedstawicieli biznesów gastro w całej Polsce. Celem spotkań jest profesjonalizacja branży i biznesowy wzrost zaangażowanych uczestników.
Pierwsza w 2019 r. konferencja MADE FOR Restaurant to jednocześnie pierwsza konferencja przygotowywana po rebrandingu marki MADE.
***
WSPÓŁPRACA
Miasto Kraków – Europejska Stolica Kultury Gastronomicznej 2019
Od wielu lat czołowa polska marka miejska na rynku międzynarodowym, odwiedzana rocznie przez kilkanaście milionów odwiedzających, w 2019 roku prezentuje nowy wizerunek: centrum dziedzictwa kulinarnego i kultury gastronomicznej. Przyznane po raz pierwszy przez Europejską Akademię Gastronomiczną wyróżnienie jest okazją do promocji bogatej kulinarnej przeszłości miasta, nierozerwalnie związanej ze bogato zastawionymi stołami polskich królów i krakowskich mieszczan, ale także dynamicznej współczesnej gastronomii, kreowanej przez pracujących tu uznanych szefów i restauratorów poszukujących nowej drogi do prezentacji kuchni polskiej. Wyzwaniem jest szerokie wprowadzenie do kart dań potraw inspirowanych dziedzictwem kuchni Krakowa na przestrzeni wieków i sprawienie, aby odwiedzający miasto goście, ale też jego mieszkańcy sami przekonali się w restauracjach, jakie smaki kryją się za hasłem „Dziedzictwo na talerzu”, czyli mottem Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019.
Więcej o wyróżnieniu i dziedzictwie kulinarnym Krakowa na www.kulinarny.krakow.pl.
PARTNERZY MERYTORYCZNI
Akademia Leona Koźmińskiego
Niepubliczna szkoła wyższa o szerokim profilu biznesowym, posiadająca pełne uprawnienia akademickie. Oferuje studia pierwszego i drugiego stopnia w zakresie nauk ekonomicznych i humanistycznych, a także studia jednolite magisterskie w zakresie nauk prawnych. Ofertę kształcenia uzupełniają liczne studia podyplomowe, w tym programy MBA, oraz studia doktoranckie. Można odbyć tutaj także trzystopniowe studia wyższe w języku angielskim. Akademia Leona Koźmińskiego uruchamia także studia podyplomowe „HORECA Menedżer”. Cel studiów to profesjonalne przygotowanie słuchaczy do pracy w obszarze HORECA, co przełoży się na zwiększenie konkurencyjności na rynku w tej branży.
Guest Experience Think Tank Academy
GETT Academy to projekt edukacyjny o innowacyjnym podejściu zrywającym z konwencją tradycyjnych metod nauczania, poprzez digitalizację procesów kształcenia. Twórcami programu są wybitne autorytety; sommelierzy, bariści, barmani i managerowie zarządzający gastronomią. Każdy z nich jest zarówno doświadczonym trenerem jak i czynnym praktykiem w swojej dziedzinie, mającym stały wkład w rozwój polskiej oraz międzynarodowej gastronomii. Zajęcia prowadzone są w różnorodnych przestrzeniach, dopasowanych do realizowanych tematów. Założenie, które nas wyróżnia to kompleksowe podejście do kształcenia. Jako jedyni w Polsce, w formie kolektywu gromadzimy osobistości, które przez wiele lat tworzyły najbardziej znane koncepcje edukacyjne, szkoły, szkolenia.
PARTNERZY BIZNESOWI
Aviko, Badoit, Bonduelle, Evian, illy, Kruszwica, Liebherr, Masters Catering, Skarby Serowara, Wine Direct, Winterhalter, Valhrona.
PARTNERZY MEDIALNI
Food & Friends
FOR Talks, Restauracja, Dania Kontra Ania, Have a Bite, Papaja.pl, Klub Szefów Kuchni
KONTAKT DLA MEDIÓW
Adriana Ryszawy
Koordynatorka ds. Komunikacji
FOR Solutions | Agencja marketingu, PR oraz kreowania wydarzeń dla branży HORECA
Tel. 510 075 741