Innowacje, technologie i rewolucje. FOR Solutions po Madrid Fusión inspiruje polską branżę gastro. - FOR Talks

Innowacje, technologie i rewolucje. FOR Solutions po Madrid Fusión inspiruje polską branżę gastro.

Światowa kuchnia, wyjątkowe projekty, nowatorskie pomysły, biznesowe rozwiązania, trendy, technologie i przede wszystkim…ludzie. To wszystko znaleźliśmy w styczniu na  MADRID FUSION, jednym z najbardziej prestiżowych kongresów kulinarnych świata.

13 000 osób, w tym 122 ekspertów i 200 międzynarodowych firm. Tematem konferencji była szeroko rozumiana innowacyjność – świadomość ekologiczna, lokalność, zrównoważony rozwój oraz rola i siła kobiet w branży. Zespół FOR Solutions brał czynny udział w wydarzeniu. Spotkania się z największymi osobowościami i wizjonerami światowej sceny gastronomii dały nam wielką dawkę wiedzy i inspiracji.

Jako zespół tworzący gastronomiczno-biznesowe konferencje, chcemy aktywnie przyczyniać się do profesjonalizacji naszej branży, dlatego też zapraszamy na kolejny cykl MADE FOR Restaurant. W tym roku poruszymy temat innowacji, które stają się niezbędnym elementem każdej dziedziny gastronomii, zaczynając od finansów, poprzez techniczne aspekty, takie jak gastrofizyka, na marketingu kończąc. Pierwsza konferencja MADE FOR Restaurant już 12.04 w Krakowie. Więcej informacji: http://forsolutions.pl/konferencje-gastronomiczne/made-for-restaurant-krakow-2019/

Relacja z Madrid Fusión

Ferran Adrià, jeden z najlepszych kucharzy świata, rozpoczął kongres mówiąc, że celem innowacji jest prowokacja. Przedstawiając swój program elBullifoundation, podkreślał, że gastronomia polega na ponownym odkrywaniu znanych już nam rzeczy, a główną misją jest zmiana perspektywy jej postrzegania przez społeczeństwo.

Innowacyjnym rozwiązaniem, które również przyciągnęło uwagę publiczności, stała się aplikacja Too Good To Go, rewolucjonizująca podejście restauracji do problemu marnowania żywności. Oparta na modelu ekonomii zrównoważonego rozwoju, ma na celu zaangażowanie zarówno producentów, jak i konsumentów, poprzez sprzedaż nadmiaru wyprodukowanego jedzenia w niższej cenie. W tym roku aplikacja planuje debiut na polskim rynku, dlatego warto śledzić jej działania.

Kolejny trend, związany z transparentnością pochodzenia produktów spożywczych, poruszył Eneko Atxa, przedstawiając nową platformę bestfarmers.eco. Określając producentów „gwiazdami” łańcucha pokarmowego, Atxa podkreślał znaczenie tego elementu w gastronomii i tym samym stworzył „chmurę”, która umożliwia dostęp do bazy najlepszych farmerów i producentów.

O innowacyjnej misji ocalenia świata opowiedział nam Anthony Myint, szef kuchni restauracji The Perennial z San Francisco. Znany ze swojego zaangażowania w środowiskowy aktywizm, Myint stworzył fundację ZeroFoodprint, która przedstawia rolnictwo, jako przyszłościowe źródło energii odnawialnej i pomaga restauracjom eliminować ich ślad węglowy.

To zaledwie połowa naszej relacji z wydarzenia. Całość ukaże się w nr 2/2019 magazynu „Restauracja”.

Autor tekstu: Małgorzata Kowalińska, FOR Solutions

Zapisz mnie do newslettera FOR (możesz się wypisać w dowolnym momencie). Zaznaczenie oznacza akceptację regulaminu,