Dekalog dochodowej restauracji (relacja) - FOR Talks

Dekalog dochodowej restauracji (relacja)

Dekalog dochodowej restauracji według Marcina Wachowicza i zespółu MADE powstał na śniadaniu biznesowym inaugurującym kampanię informacyjno-edukacyjną „DO USŁUG”, które odbyło się w warszawskiej restauracji AIOLI inspired by MINI. Tematem było (sp)ostrzeżenie, że „Diabeł tkwi w szczegółach! Tajemnice dochodowej restauracji”. Podczas debaty czynniki sukcesu dochodowej restauracji przeanalizowało trzech ekspertów z trzech perspektyw: restaurator Marcin Wachowicz, menedżer i Anioł Biznesu Anna Hejka oraz Ewa Wagner – redaktor naczelna miesięcznika „Kuchnia”. Przygotowaliśmy krótką relację z wydarzenia i podsumowałyśmy najważniejsze słowa, które padły.

Uczestnicy spotkania uważnie słuchali restauratora Marcina Wachowicza otwarcie opowiadającego o swoich doświadczeniach. Wszystko dokładnie w tym samym czasie, kiedy w Trójmieście otwierał się trzeci lokal tej marki – „AIOLI inspired by Gdańsk”. To, że Marcin mógł być z nami, oddelegowawszy na Wybrzeże zaufany zespół, to potwierdzenie jego umiejętności prowadzenia restauracji i zarządzania zespołem.

Dekalog dochodowej restauracji wg restauratora Marcina Wachowicza:

  1. Własna, sprecyzowana i konsekwentnie realizowana wizja restauracji.

Marcin Wachowicz: „Polegaj na swojej intuicji, nawet przy braku doświadczenia w branży gastronomicznej”.

  1. Lubiany lokal to nie tylko dobre jedzenie, ale również klimat i atmosfera, do których goście chcą wracać.

Marcin Wachowicz: „Restauracja to miejsce, w którym spotykają się różni ludzie. Trzeba być otwartym”.

  1. Całkowite zaangażowanie.

MW: „Nie można być restauratorem-rentierem. To my motywujemy ludzi”.

  1. Klarowna komunikacja z pracownikami.

MW: „Rozmawiaj czytelnie, jasno przekazuj swoje argumenty.”

  1. Dawanie szansy pracownikom na wykazanie się. Umiejętność delegowania odpowiedzialności.

MW: „Sam nic nie zdziałam”.

  1. Wymiana wiedzy i zdrowa konkurencja między pracownikami kształtująca ich przywiązanie do restauracji.

MW: „Zaufani ludzie to największa wartość”.

  1. Skrupulatność i drobiazgowość w kwestiach finansowych.

MW: „Nauczono mnie prowadzić restaurację, jak aptekę”.

  1. Jednoznaczne i niepodważalne zasady funkcjonowania restauracji.

MW: „Jestem gotowy rozstać się w każdej chwili z kimś, kto nie trzyma się moich zasad, niezależnie od tego, jakie stanowisko zajmuje”.

  1. Kreatywne kształtowanie potrzeb gości.

MW: „W gastronomii chodzi o to, żeby się nie nudzić”.

  1. Śmiałe wychodzenie poza biznesowe schematy w celu przyciągnięcia gości do restauracji.

MW: „Czynsz płacimy codziennie. Żadna akcja reklamowa nie przyniosła mi takiego efektu jak Śniadanie za złotówkę”.

 

A jak pozyskiwać pieniądze na inwestycje w gastronomii?

Anna Hejka radzi, by oprócz oczywistego faktu posiadania niezbędnej wizji i determinacji, nauczyć się je odpowiednio przekazywać. Tylko wtedy inwestorzy mogą uwierzyć w potencjał swojej inwestycji. Nie zapominajmy też o „chemii” między inwestorami. Zaufanie to kluczowa sprawa. Fantastycznie sprawdza się tu tak zwana kobieca intuicja.

 

A co zachęca recenzentów kulinarnych do odwiedzenia restauracji?

Ewa Wagner zwróciła uwagę na ciekawe opracowanie strony internetowej. „Często to informacje tam zawarte decydują, czy jestem zainteresowana, czy nie”. Warto zanotować sobie również, że autor konceptu przemawia przez cały swój zespół, który jest jego wizytówką.

Made Restaurant w Aioli – przebieg spotkania

Spotkanie rozpoczęło się prezentacją kampanii „DO USŁUG”. Partnerki zarządzające MADE SOLUTIONS – Agnieszka Małkiewicz oraz Katarzyna Derdzińska podkreśliły cel kampanii –  profesjonalizację biznesu gastronomicznego. Zaakcentowały misję kampanii –  konieczność czerpania wiedzy od najlepszych restauratorów i szefów kuchnia oraz wprowadzania edukacji w naturalne dla gastronomii środowisko – do restauracji. Coraz częściej mamy do czynienia z określeniem „hospitality business” zamiast „horeca”, warto uczyć się tej gościnności od najlepszych.

„Niewiarygodne, że za sukcesem marki Aioli stoi człowiek, który potrafi głośno powiedzieć „nie wszystko musi mieć przełożenie biznesowe”! Jest wiele smaczków, które zmieniły mój sposób myślenia odnośnie funkcjonowanie lokalu. To co automatycznie wcielam w życie to segmentacja rynku wg. wartości – nie konkretnej grupy docelowej. Otwartość w stosunku do gości. Czujność, aby każdy detal i każda decyzja była spójna ze mną. No i przede wszystkim – utwierdziłam się w przekonaniu, że największym kapitałem są ludzie i że za wszelką cenę trzeba zbudować swój zespól. Team, który będzie dzielił z Tobą pasję a przy tym sam się realizował. Myślę, że kluczem dzisiejszego poranka jest autentyczność. Jestem zainspirowana!”

– komentarz jednej z uczestniczek śniadania – Karoliny Bułatewicz, która na co dzień zajmuje się strategią w gastronomii.

Spotkanie zakończyło śniadanie edukacyjne – dania podano w dwóch wersjach: realia restauratora vs marzenie szefa kuchni. Jaka różnica? – biznesowa 😉

Pełna sala, zaproszenie wyprzedane kilka dni przed wydarzeniem, czyli zainteresowanie tym wydarzeniem utwierdza nas, zespół MADE SOLUTIONS, w przekonaniu, że bezpośredni kontakt z profesjonalistami i najbardziej skutecznymi restauratorami jest bardzo ważny. Dlatego zapraszamy na kolejne spotkanie -debatę zatytułowaną „Nie ma ludzi do pracy w restauracjach! Czy rzeczywiście?5 kwietnia podczas tarów gastronomicznych EuroGastro.

 

Szkolenie i debata restauratorów // 05.04.2017 // godz. 13:00-15.00 // Targi EUROGASTRO

5 kwietnia 2017 odbyło się szkolenie i debata poświęcone trudnościom w zarządzaniu personelem w gastronomii. Czy naprawdę nie ma lojalnych i dobrych pracowników? Uczestnicy debaty oraz autorka wykładu, Katarzyna Derdzińska mówili o tym, jak skutecznie budować Markę DOBREGO PRACODAWCY. Zaproszeni do debaty restauratorzy to: Agnieszka i Marcin Kręgliccy, Krzysztof Janiszewski, Piotr Popiński, Daniel Pawełek i Marta Jakubowska. Targi EuroGastro.

 

Mamy relację z tego wydarzenia – zapraszamy.

Więcej informacji udziela rzecznik prasowy kampanii edukacyjnej DO USŁUG:

Agnieszka Małkiewicz, Marketing&PR, Partner MADE, Tel. 695 672 986, www.madesolutions.com.pl

 

*

Jesteśmy DO USŁUG

Pod tym hasłem restauratorzy, szefowie kuchni i managerowie w kilku polskich miastach łączą siły, aby profesjonalizować branżę gastronomiczną i skutecznie rozprawić się z mitami, które ograniczają jej rozwój. Motywem przewodnim tegorocznych wydarzeń jest budowanie MARKI DOBREGO PRACODAWCY w gastronomii oraz przyciągnięcie do branży zdolnych i zaangażowanych pracowników. Inicjatorem akcji jest zespół MADE integrujący wokół kampanii media, dostawców i liderów branży.

Od MADE Food & Horeca Solutions

Jesteśmy zespołem wyspecjalizowanym w budowaniu przewagi rynkowej i rozwoju biznesu w branży HORECA. Wyróżnia nas dogłębna znajomość trendów oraz branży w Polsce i na świecie, sieć kontaktów oraz bezpośredni dostęp do wiedzy naszych ekspertów- najskuteczniejszych praktyków i biznesmenów na rynku HORECA. Sprawnie łączymy wiedzę i praktykę z obszarów HR, Marketing&PR, rozwoju biznesu i sprzedaży. Więcej informacji na www.madesolutions.com.pl. Rozmawiamy z ekspertami w branży na www.madetalks.pl.

Do zobaczenia!

 

Zapisz mnie do newslettera FOR (możesz się wypisać w dowolnym momencie). Zaznaczenie oznacza akceptację regulaminu,