Rozwój i praca w restauracji zgodnie z ideą Design Thinking - FOR Talks
handelek

Rozwój i praca w restauracji zgodnie z ideą Design Thinking

Gastronomia od wieków była znana ze swego nastawienia na klienta. Jak wykorzystać nowoczesne techniki projektowania do zgłębiania potrzeb gości restauracji? 

 

Autorka tekstu: Katarzyna Młynarczyk

Wprowadzanie nowego menu, nowe produkty, ale też współpraca z zespołem, kontakt z klientem oraz radzenie sobie z problemami, wyzwaniami… Restauratorzy od wieków stosują różne strategie oraz sposoby pracy nad swoimi lokalami, markami. Jak sprawdza się w tym obszarze Design Thinking? Warto poznać to podejście na konkretnych przykładach.

 

O co chodzi w Design Thinking?

Design Thinking, czyli myślenie projektowe zaczęło rozwijać się w latach 60-tych XX wieku. To jedno z popularnych w ostatnich latach podejść do rozwiązywania problemów, ale również narzędzie pracy nad tworzeniem nowych koncepcji, pomysłów i wprowadzania zmian w biznesie niezależnie od branży. Całą historię Design Thinking świetnie opisuje artykuł „Design thinking origin story plus some of the people who made it all happen”.

Częścią Design Thinkingu jest zestaw narzędzi – ćwiczeń warsztatowych, które pomagają w dojściu do konkretnych pomysłów. Z doświadczenia wiem, że to świetny sposób na prowadzenie spotkań z managerami, zespołem, gośćmi restauracji. Na tym filmie przedstawiono krok po kroku jak metodyka Design Thinking została zastosowana w tworzeniu restauracji Handelek.

 

Zacznij od problemu

Hasło „klient nasz pan”, czy też gość w przypadku naszej branży jest znane od wieków. Jednak, czy tworząc nowy koncept restauracji, projektując nowe menu, stawiamy naszego gościa w centrum uwagi i najpierw zastanawiamy się z czym się on zmaga, czego tak naprawdę potrzebuje?

Pierwszy etap procesu Design Thinking to właśnie eksploracja: przeanalizowanie sytuacji wyjściowej, otoczenia, potrzeb, zachowań ludzi. Oprócz chęci otwarcia własnego lokalu, za powstaniem Handelka stoi również konkretna potrzeba/problem: brak miejsca śniadaniowego oferującego doświadczenia śniadaniowe, brak lokalnego, krakowskiego, lokalu otwartego od wczesnych godzin porannych i dającego możliwość poznania krakowskich smaków. Jak do tego podeszliśmy?

 

•••

Cały artykuł znajdziesz w naszym e-booku Maraton rozwiązań marketingowych dla gastronomii na czasy pandemii.
E-wskazówki możesz za darmo pobrać TUTAJ!

***

KATARZYNA MŁYNARCZYK – Handelek, Socjomania

Katarzyna Młynarczyk

Prezes i inicjatorka konceptu gastronomicznego Handelek w Krakowie (piekarnia rzemieślnicza, delikatesy krakowskie i produkty śniadaniowe). W metodyce design thinking pracuje od 2014 roku projektując w ten sposób i rozwijając biznes. Ten obszar był między innymi tematem jej pracy MBA – obroniona w 2019 roku. Obecnie poza współprowadzeniem konceptu Handelka i firmy konsultingowej z zakresu marketingu internetowego (Socjomania), pracuje również nad książką o Współczesnych Rzemieślnikach, która ukaże się w tym roku.

handelek

***

Źródło zdjęć: Handelek, Kraków.

Zapisz mnie do newslettera FOR (możesz się wypisać w dowolnym momencie). Zaznaczenie oznacza akceptację regulaminu,