Jasny komunikat z dobrym zdjęciem przyciągnie uwagę użytkownika. Ale tylko profesjonalna komunikacja wizualna jest w stanie na stałe podbić serca klientów.
Autorka tekstu: Magdalena Malutko
Według najnowszych badań Reuters Institute for Study of Journalism Uniwersytetu Oksfordzkiego media społecznościowe cieszą się największym zaufaniem w kwestii rzetelnych i sprawdzonych informacji. Na pierwszym miejscu jest Facebook. Aż 36% respondentów wskazuje tę platformę jako pierwsze źródło szukania informacji. Instagram także zajął miejsce na podium: 11% respondentów właśnie tam szuka inspiracji i ciekawych informacji.
Powyższe dane pokazują, że ludzie mocno ufają temu, co widzą w mediach społecznościowych. Na podstawie wyświetlanych im treści podejmują także decyzje zakupowe. Co to oznacza dla restauratorów? Warto inwestować w jakościowe zdjęcia i treści umieszczane, m.in. na fanpage na Facebooku oraz profilu na Instagramie.
Ludzie kupują oczami
Obecnie użytkownicy mediów społecznościowych są zmęczeni ilością komunikatów reklamowych. Duża część mózgu koncentruje się na przetwarzaniu obrazów, dzięki czemu ludzie przyjmują je z niesamowitą prędkością i nie zwracają uwagi na mało atrakcyjne treści.
Aby wybić się na tle konkurencji, trzeba dbać o to, by przyciągać uwagę odbiorców i zainteresować swoją marką. Szczególnie w obecnych czasach, gdy restauracje prześcigają się w reklamowaniu zamówień z dowozem. Przy doborze zdjęć i grafik do komunikacji w mediach społecznościowych nie można zapomnieć o tym, aby dobierać je odpowiednio do zdefiniowanej grupy docelowej. Dlaczego? Aby przyciągnąć klientów i wyróżnić się wśród konkurencji, a także wiedzieć do kogo mają trafić nasze komunikaty oraz nie marnować budżetu reklamowego na docieranie do niewłaściwych osób.
Przypuśćmy, że jesteś właścicielem restauracji mieszczącej się w okolicy pełnej rodzin z dziećmi. Co powinieneś komunikować, aby wybić się na tle konkurencji? To, że w menu znajdują się dania dla najmłodszych, że w restauracji masz ofertę dopasowaną zarówno dla rodziców będących na co dzień w domu, jak i tych zabieganych, którzy szukają miejsca, z którego mogą zamówić zestaw dla całej rodziny.
Nie dotrze do nich taki sam język komunikacji, czy zdjęcia lub grafiki, które tworzone są pod marki nakierowane na odbiorców, np. w grupie wiekowej 13-16, która cały wolny czas spędza na TikToku. Aby odnieść sukces, każdy element jest ważny – począwszy od menu (w trakcie pandemii warto zrobić je w wersji „kryzysowej”: krótsze i nieco tańsze), miejsc, w których dostępne są dowozy, aż po odpowiedni styl komunikacji, zdjęć i grafik, dlatego ważne jest, aby znaleźć podwykonawcę, czyli najczęściej agencję, która zajmie się kompleksowo całą komunikacją lokalu.
•••
Cały artykuł znajdziesz w naszym e-booku Maraton rozwiązań marketingowych dla gastronomii na czasy pandemii.
E-wskazówki możesz za darmo pobrać TUTAJ!
***
MAGDALENA MALUTKO – Od kuchni
Współwłaścicielka agencji Od kuchni, specjalizującej się w komunikacji marek z sektora HoReCa i świadczącej kompleksowe usługi z zakresu social media, PR-u oraz marketingu. Na markę Od kuchni składa się także studio z kuchnią do nagrań wideo oraz studio fotograficzne. Dzięki połączeniu agencji ze studiem klienci agencji nie muszą zlecać poszczególnych działań różnym podwykonawcom, ponieważ zespół Magdy jest w stanie zaopiekować się kompleksowo komunikacją każdej z marek będących pod skrzydłami Od kuchni.
Magda Malutko z gastronomią pracuje od ponad ośmiu lat. Przed założeniem agencji pracowała m.in. w agencji obsługującej dużą markę z sektora FMCG, w magazynie kulinarnym, a także jako marketing manager odpowiadała za komunikację trzech największych festiwali gastronomicznych w Polsce. Jest absolwentką kierunku Dziennikarstwo ze specjalnością “Promocja i reklama” na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz kierunku Wzornictwo ze specjalnością “Projektowanie dla gastronomii” na uczelni VIAMODA w Warszawie.
***
Źródło zdjęć: Od kuchni