TripAdvisor: z czym to się je? - FOR Talks

TripAdvisor: z czym to się je?

TripAdvisor cieszy się uznaniem nie tylko wśród turystów, ale również lokalnych mieszkańców szukających inspiracji. To właśnie ci ostatni są w tych czasach dla nas najważniejsi, zwłaszcza, że to właśnie na nich bazuje obecnie większość ruchu w lokalach.

 

Autor tekstu: Oskar Tomczak

Rankingi TripAdvisora, najbardziej popularnego portalu turystycznego na świecie, cieszą się coraz większą popularnością wśród gości restauracji. W badaniach własnych portalu już co trzeci użytkownik deklaruje, że wybiera miejsce do którego się wybierze właśnie na podstawie propozycji przekazywanych przez TripAdvisor. Ponadto 24% gości nie wyobraża sobie dokonania rezerwacji w jakimś miejscu bez wcześniejszego sprawdzenia opinii „na Tripie”. Z dotychczasowych badań wynika, że te statystyki utrzymują się w czasach pandemii. To oznacza, że TripAdvisor ma gigantyczny wpływ na gości i każdy z nas powinien mieć profil na tym portalu.

Wielu z nas zupełnie nie rozumie, po co ten portal jest i dlaczego ludzie go używają, jednakże czujemy się zmuszeni do bycia obecnymi na nim. Zakładamy profil i staramy się zrozumieć specyfikę jego działania. Problemem jest to, że bardzo mało jest informacji o tym wszystkim i trzeba się wszystkiego domyślać.

 

Siła informacji z pierwszej ręki

TripAdvisor stał się w ciągu ostatnich lat jednym z najbardziej wiarygodnych źródeł opiniotwórczych branży turystycznej. Portal rejestruje ponad 60 mln odwiedzin miesięcznie, ma ponad 44 mln aktywnych użytkowników każdego dnia oraz ponad 100 mln recenzji i opinii. Witryna dostępna jest w 30 krajach, w 21 językach, co klasyfikuje ją jako nr. 1 na świecie.

Na portalu swoje wizytówki mogą mieć: obiekty noclegowe, restauracje, kawiarnie, bary, puby, kluby i inne obiekty turystyczne, biura i operatorzy wycieczek i atrakcji turystycznych oraz usługodawcy związani z branżą turystyczną. Wizytówkę można stworzyć także dla atrakcji otwartych tymczasowo lub przez krótki okres, jak targ lub jarmark, dla produktów dostępnych wyłącznie za pośrednictwem internetu oraz takich usług, jak zajęcia lekcyjne czy usługi informacyjne.

Na TripAdvisorze można także zamieścić wizytówkę dotyczącą wynajmu sprzętu sportowego, na przykład rowerów, desek surfingowych i skuterów oraz ogłoszenia firm oferujących wycieczki i rejsy jednodniowe. Założenie profilu firmowego, czyli wizytówki, jest bezpłatne. Mogą ją stworzyć zarówno użytkownicy, którzy byli w danym miejscu i chcą je zaopiniować, jak i właściciele miejsca.

 

•••

Cały artykuł znajdziesz w naszym e-booku Maraton rozwiązań marketingowych dla gastronomii na czasy pandemii.
E-wskazówki możesz za darmo pobrać TUTAJ!

***

OSKAR TOMCZAK – PROTIP Marketing

PROTIP Marketing

Założyciel start-upu i pierwszej w Europie firmy, zajmującej się pozycjonowaniem na TripAdvisor. Specjalista Marketingu Internetowego. Projekty, którymi się opiekuje zajmują TOPowe pozycje w prestiżowych rankingach takich jak Michelin, TripAdvisor, Google czy Gault&Millau. Współpracuję między innymi z Magdą Gessler, czy choćby wyróżnionymi i renomowanymi konceptami takimi jak Jagermeister, Meet & FIT, Maczfit i inne.

PROTIP Marketing

***

Źródło zdjęć: PROTIP Marketing

Zapisz mnie do newslettera FOR (możesz się wypisać w dowolnym momencie). Zaznaczenie oznacza akceptację regulaminu,

FreshMail.pl